خرم‌آباد - ایرنا - رئیس خانه احزاب با تاکید بر مهم بودن عملکرد دولت ها در میزان مشارکت مردم در انتخابات ، گفت: عملکرد مناسب دولت سیزدهم قطعا در میزان مشارکت مردم در امر انتخابات موثر خواهد بود.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، منوچهر متکی در مسجد دولت یار خرم آباد افزود: کاهش های ۴۳ درصدی مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و ۴۸ درصدی انتخابات ریاست جمهوری هر ۲ در دولت گذشته اتفاق افتاد و این تصویری بود که مردم از عملکرد دولت گذشته داشتند.

وی اضافه کرد: در انتخابات سال ۸۸ نیز مردم عملکرد دولت نهم را دیدند و ۸۵ درصد از آنها در انتخابات سال ۸۸ شرکت کردند اما فتنه گران مسیر انتخابات را به طرف گفته هایی مبنی بر تقلب سوق دادند و در همان زمان مدعی شدند که بیشترین تقلب در لرستان رخ داده که وقتی مجددا شمارش آراء در این استان مجددا صورت گرفت متوجه شدند که سه هزار رای کاملا اشتباه به نفع اصلاح طلبان مصادره شده که همان زمان خودشان گفتند دیگر این بحث دنبال نشود.

رئیس خانه احزاب با تاکید بر مهم بودن عملکرد دولت ها در میزان مشارکت مردم در انتخابات، عنوان کرد: عملکرد مناسب دولت سیزدهم قطعا در میزان مشارکت مردم در امر انتخابات تاثیرگذار خواهد بود.

به گفته وی مقام معظم رهبری در این دوره از انتخابات با توجه به شرایط موجود و به منظور افزایش مشارکت مردم در انتخابات، یکسال قبل از رای گیری شخصا وارد میدان شده اند و از آنجا که همه کارهایشان بنا بر مصلحت و حکمت است در محورهای گفته شده در مورد انتخابات باید پیام روشن و همچنین پیام سربسته ایشان را بگیریم.

متکی با اشاره به رصد جریانات انتخابات توسط مقام معظم رهبری، بیان کرد: چشم طمع دشمنان نظام به انتخابات ما دوخته شده و با ارزیابی ۲ انتخابات گذشته ، برنامه ریزی هایی از سوی آنها صورت گرفته و بر این انتخابات تمرکز کرده اند اما به خوبی دریافته اند که حربه هایشان برعلیه این نظام ناکارآمد شده و این شعار را دنبال می کنند که جمهوری اسلامی به دست دشمنان و فتنه گران شکست نخواهد خورد و باید کاری کنیم که به دست مردمش شکست بخورد.

وی با اشاره به اینکه سناریوی انتخاباتی دشمن در گام نخست تحریم است، اضافه می کند: ناآرامی های پاییز گذشته تاکنون یکی از بسترهای فراهم شده با طراحی رویکرد شکست جمهوری اسلامی به دست مردم است اما دشمنان تا قبل از مهرماه امسال متوجه ناکارآمدی تحریم ها می شوند و به سوی سناریوی جدیدی که کاهش مشارکت در امر انتخابات است روی می آورند.

رئیس خانه احزاب ، ورود مقام معظم رهبری به مسئله انتخابات را برای تدبیر و چاره اندیشی مسوولان برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات عنوان کرد و افزود: عملکرد دولت ها یکی از عوامل موثر در میزان مشارکت مردم در امر انتخابات است و خانه احزاب نیز در این راستا آسیب شناسی های ۲ انتخابات اخیر کشور را انجام داده است.
وی با اشاره به مردم محور بودن و کشورداری آیت الله رئیسی، عنوان کرد: اساس کار شورای وحدت در شرایط کنونی حمایت از رئیس جمهوری، پیشنهاد و انجام نقد مصنفانه درخصوص عملکرد دولت است.

متکی با اشاره به اینکه دشمن به انتخابات پیش روی کشور چشم دوخته و در حال طراحی نقشه است، تصریح کرد: ما در شورای عالی وحدت و کمیته مشترک سیاسی جامعه روحانیت مبارز، فعالیت هایمان را در جبهه انتخابات آغاز کرده ایم و بر روی شاخصها، گفتمان و شعارهای انتخاباتی در حال فعالیت هستیم و انتظار داریم در استان ها نیز این فعالیت ها در ۲ محور ارزیابی نمایندگان فعلی استان در مجلس و شناسایی نامزدهای انتخاباتی جدید برای حمایت صورت گیرد.

وی ادامه داد: در سفر به استان ها از همراهی و همدلی بین شورای وحدت و ائتلاف حمایت می کنیم اما اقدام رسمی در این زمینه با رصد میدانی از نزدیک و یا دیدار با روسای شورای وحدت و ائتلاف با هم صورت خواهد گرفت.

رئیس خانه احزاب یکی از راه های رسیدن به وحدت عملی را رسیدن به نامزدهای انتخاباتی مشترک دانست و افزود: وحدت تشکیلاتی در مرکز نیازمند اراده سیاسی است و طرفین باید این وحدت را بپذیرند اما اگر اصلاح طلبان رویکرد انتخابات ریاست جمهوری را در پیش بگیرند، ممکن است وحدت و ائتلاف و پایداری لیست واحدی را برای مجلس بدهند.

متکی بیان کرد: چنانچه اصلاح طلبان بخواهند مسئله تحریم را در پیش گرفته و حضوری کمرنگ داشته باشند، اصولگرایان می توانند با هم وارد رقابت شوند و لیست های مختلف و یا واحد خود را بدهند اما اگر شرایط به گونه نگران کننده ای پیش رفت و تشخیص بزرگان بر وحدت بود در چنان شرایطی شورای وحدت این آمادگی را برای یکی شدن دارد.

وی با بیان اینکه در هر استانی پارلمان وحدت استان شکل خواهد گرفت، عنوان کرد: پارلمان وحدت استان مجموعه ای تقریبا ۷۰ نفره با ترکیب تعریف شده بوده که وظیفه آن انتخاب شورای مرکزی استان است.