متکی: دیپلماسی دولت سیزدهم عقلانی است

۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۲۱:۴۷
کد خبر: 85293549
متکی: دیپلماسی دولت سیزدهم عقلانی است

کرمان - ایرنا - سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان گفت: در دولت سیزدهم با یک دولت عقلانی در حوزه دیپلماسی روبه‌رو هستیم، در حالی که در دولت قبل کشور به مذاکرات وابسته شده بود، این دولت معطل مذاکرات نماند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، منوچهر متکی عصر پنجشنبه در دومین همایش شورای وحدت اصولگرایان استان کرمان اظهار داشت: به عملکرد دولت قبل انتقاد داشتیم، زیرا به کدخدا تکیه کرده بود و در جلسه پایانی دولت با رهبر معظم انقلاب ایشان فرمودند که شما ثابت کردید که آمریکا قابل مذاکره نیست و نمی‌شود به آن اعتماد کرد.

وی تصریح کرد: امیدواریم طی ۲ تا سه ماه آینده کارهایی که در این دولت شروع شده در حوزه‌ اقتصادی اثر بگذارد و در سفره مردم بنشیند.

سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان تاکید کرد: مهمترین مصیبت برای اقتصاد کشور، گرانی افسارگسیخته است، ولی مصیبت بزرگتر این است که مردم احساس کنند که کسی نمی‌تواند این مشکلات را حل کند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن در طول عمر انقلاب اسلامی تمامی ترفندها را برای شکست این انقلاب اجرا کرده است اما موفق نشده و امروز احساس کرده که می‌تواند با مردم نظام را شکست بدهد.

متکی ادامه داد: مردم ضامن تداوم انقلاب اسلامی هستند و دشمن تحریم انتخابات آینده را در برنامه خود دارد، اما آرزوی تحریم را به گور خواهد برد.

وی با اشاره به اغتشاشات سال گذشته کشور بیان کرد: مردم به معنای واقعی در این حوادث با دشمن همراهی نکردند و طراحی دشمن با شکست روبه‌رو شد.

سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان گفت: این شورا ۲ هدف محوری را از سال گذشته دنبال می‌کند که اولین آن انسجام تشکیلاتی نیروهای انقلاب و اصولگرا در موضوعات کشوری و در مرحله دوم وحدت در انتخابات است.

وی تاکید کرد: نگاه ما به انتخابات این است که مردم تعیین کننده و تصمیم گیرنده هستند و به تعبیر مقام معظم رهبری شرکت در انتخابات یک وظیفه ملی و ایرانی است.

متکی افزود: تحریم کردن انتخابات با فلسفه وجودی تشکیل یک حزب منافات دارد و مردم حتی اگر از دولت ناراضی باشند، نباید حق خود و رای خود را واگذار کنند و این مهم باید برای جامعه تبیین شود که باید حق خود را بگیرند.

وی اظهار داشت: در انتخابات ریاست جمهوری دوره گذشته آمریکا با ۳۰ درصد مشارکت برگزار شد و کسی هم چیزی نگفت، اما در ایران کافی است مشارکت مردم کمی پایین بیاید، احزاب نقش مهمی در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات دارند و اوج فعالیت‌های سیاسی یک حزب در دوران انتخابات است.

وزیر سابق امور خارجه تصریح کرد: حاج قاسم الگوی بسیار خوب مردم محوری است و این روحیه او باعث شد که در دل‌ها قرار بگیرد و امروز شورای وحدت در تعامل با مردم از شهید سلیمانی الگو می‌گیرد.

وی تاکید کرد: شورای وحدت اصولگرایان اعتقادی به کاهش مشارکت ندارد و تمامی تلاش خود را برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات می‌کند.

وی با اشاره به عملیات طوفان الاقصی خاطر نشان کرد: برای نخستین مرتبه معادله عوض شد و جبهه مقاومت حمله و اسرائیل غافلگیر شد و رژیم جعلی صهیونیستی بعد از جنایاتی که در غزه مرتکب می‌شود یک شب آرام نخواهد داشت و این جنایات بی‌پاسخ نخواهد ماند.

جامعه روحانیت مبارز دنبال کسب قدرت نیست

عضو و سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت: جامعه روحانیت مبارز حزب نیست و دنبال کسب قدرت نیستیم و نمی‌خواهیم دولت را به دست بگیریم، بلکه ما می خواهیم اسلام را حفظ کنیم و از ارزش‌های اسلامی صیانت کنیم.

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم بیان کرد: جامعه روحانیت مبارز بزرگترین تشکل سیاسی کشور است و نقش هدایت‌گری دارد و تلاش می‌کنیم مردم را برای حفظ انقلاب اسلامی آگاه کنیم.

وی تاکید کرد: گاهی اوقات تشکل های سیاسی از یکدیگر فاصله می‌گیرند و تلاش می‌کنیم که آنها را دور هم جمع کنیم و اگر جایی لازم شد، اختلاف را حل کنیم و در مسائل مهم سیاسی انتظارات نظام از مردم را تبیین کنیم.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز اظهار داشت: ما از انتخاب خودمان در ریاست جمهوری آیت الله رئیسی پشیمان نیستیم و ایشان کشوز را طی گام‌هایی به پیش برده است، البته ضعف‌هایی هم وجود دارد و آن را کتمان نمی‌کنیم که جای بحث دارد، اما در مجموع دولت ایشان موفق عمل کرده است.

وی با اشاره به سوابق فعالیتی جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: اساسنامه جامعه روحانیت مبارز در سال ۹۷ نهایی و اجرایی شد و حدود سه سال است که فعالیت جامعه روحانیت در سطح کشور انجام می‌شود.

حجت الاسلام مصباحی‌مقدم خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی نقشه‌ای را تعریف کرد که ملت در سرنوشت خود نقش‌آفرین باشند و حتی رهبری کشور به واسطه مجلس خبرگان که توسط مردم انتخاب شده، تعیین می‌شود.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی نیز با رای مردم شکل می‌گیرد و بهترین کار نظام جمهوری اسلامی برگزاری انتخابات منظم است و اگر قدرت ملت و حضور مردم نبود نظام دوام نمی‌آورد و در صحنه بودن مردم نیز به بقای نظام کمک کرده است.

عصو جامعه روحانیت مبارز گفت: نماینده منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی باید تمام وقت خود را برای مجلس بگذارد و قانون‌گذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون وظیفه اصلی نماینده مجلس است و نماینده مجلس باید کار خود را به درستی انجام بدهد و حق دخالت در امور اجرایی کشور را ندارد.

وی افزود: بزرگترین ماموریت‌ شورای وحدت اصولگرایان افزایش مشارکت مردم در انتخابات پیش رو است و باید همه مراقبت کنیم که کشور از این طریق ضربه نخورد، زیرا مشارکت حداکثری مردم در انتخابات برای دشمن ناامیدی ایجاد می‌کند.

حجت الاسلام مصباحی‌مقدم بیان کرد: امروز جای سپهبد شهید سلیمانی در متطقه خالی است و اگر اقدامات حاج قاسم در نقاط مختلف منطقه نبود، امروز همین رزمندگان و جبهه مقاومت را نداشتیم و او خود را فدایی راه قدس قرار داد.

وی تاکید کرد: حمله و تجاوز رژیم صهیونیستی به خانه‌های مسکونی مردم و تخریب بیمارستان‌ها در غزه نشان از عجز، ذلت، حقارت و وحشی‌گری رژیم غاصب صهیونیستی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha