اسلام‌آباد - ایرنا - «رضا امیری مقدم» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در پاکستان با دستور کار تقویت و توسعه روابط اقتصادی، تبادلات تجاری و تعمیق روابط سیاسی میان دو کشور همسایه، وارد اسلام‌آباد شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، امیری مقدم امروز با استقبال کاردار سفارت ایران در پاکستان و جمعی از دیپلمات‌ها و مسوولان نهادهای ایرانی وارد فرودگاه بین المللی اسلام‌آباد شد.

سفیر جدید ایران قرار است در روزهای آینده برای تقدیم استوار نامه خود با رئیس جمهوری پاکستان دیدار کند. وی همچنین در دیدار با وزیر خارجه و قائم مقام وزارت خارجه کشور میزبان رونوشت استوارنامه خود را نیز تقدیم خواهد کرد.

سید محمدعلی حسینی سفیر سابق ایران در پاکستان که از اواسط آذرماه ۱۳۹۸ ماموریت خود را در همسایه شرقی آغاز کرده بود، ماه گذشته پس از پایان ماموریت دیپلماتیک خود به میهن اسلامی بازگشت.

براساس این گزارش، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران اواسط فروردین ماه امسال طی دیدار با سفرای جدید ایران در هفت کشور از جمله پاکستان، تلاش برای تقویت و توسعه روابط اقتصادی و تبادلات تجاری، تعمیق مناسبات سیاسی و ارائه خدمات بهینه به ایرانیان مقیم خارج از کشور را از مهمترین ماموریت‌های سفرای جدید ایران در کشورهای مختلف عنوان کرد.

رئیس جمهور از آن‌ها خواست با تأکید بر اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی، برای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کم‌نظیر ایران در حوزه‌های مختلف اقتصادی، علم و فناوری، بهداشت و درمان و گردشگری تلاش کنند.

امیری مقدم متولد ۱۳۴۰ و دارای مدرک دکترای روابط بین الملل و استاد دانشگاه تهران بوده است. سفیر جدید ایران در پاکستان در گذشته سوابقی همچون معاون مدیرکل عربی و آفریقای شورای عالی امنیت ملی ایران را در کارنامه فعالیت خود دارد.