مشهد-ایرنا- رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: برخورد جدی و قاطعانه با پدیده کوه‌خواری بویژه در ارتفاعات مشهد ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت اسلام نصرالله پژمانفر روز پنجشنبه در جریان بازدید از ارتفاعات جنوبی شهر مشهد افزود: مبحث کوه خواری از جمله موضوعاتی که در ارتفاعات جنوبی مشهد مورد توجه است و امروز معتقدیم باید به شکل قاطعانه با این پدیده در ارتفاعات برخورد شود.

وی بیان کرد: همچنین باید این موضوع تا قلع بنا و تصرفات غیر قانونی پیگیری و از تخلفات و توسعه ناموزون و ناپایدار در این ارتفاعات به طور کامل جلوگیری شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید فضای سبز این منطقه توسط شهرداری مشهد توسعه یابد و طبیعت بکر در این ارتفاعات تثبیت شود.

حجت الاسلام پژمانفر افزود: این ارتفاعات باید پاخور مردم باشد تا از توسعه ناموزون در آن جلوگیری شود.

وی ادامه داد: برای کاشت درخت، بایستی از درختان مثمر و کم آب طلب و سازگار با طبیعت خود آن زیست بوم استفاده شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی نیز در این بازدید گفت: پروژه کمربند جنوبی مشمول ارزیابی زیست محیطی بوده و توسط شهرداری مشهد با استفاده از مشاورین ذیصلاح مطالعات ارزیابی انجام گرفته، که در ادامه با نظر مشاور، پروژه کمربند جنوبی منتفی و کاملا مردود اعلام شده است.

مهدی اله پور افزود: در سفر رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به مشهد و بازدیدی که از کمربند جنوبی انجام شد، موضوع توقف تخریب در کمربند جنوبی این شهر و هر اقدامی که مغایر با مطالعات ارزیابی زیست محیطی این پروژه باشد، مورد تاکید قرار گرفت.

محمدرضا قلندر شهردار مشهد نیز در این بازدید حضور داشت.