ارتفاعات جنوبی مشهد را به عنوان منابع طبیعی با ارزش حفظ کنید + فیلم

مشهد-ایرنا- جمعی از فعالان زیست محیطی و نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در جریان بازدید رییس سازمان حفاظت محیط زیست از ارتفاعات جنوبی مشهد مداخله این سازمان در حفظ این منابع طبیعی را خواستار شدند.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، علی سلاجقه رییس سازمان حفاظت محیط زیست با حضور در کوه پارک و ارتفاعات جنوبی مشهد با مردم و جمعی از مردم و فعالان زیست محیطی مواجه شد که مداخله این سازمان در حفظ این منابع طبیعی را خواستار بودند.

یکی از فعالان زیست محیطی خطاب به معاون رییس جمهور گفت:مردم از هر جای شهر با کمترین هزینه و مصرف سوخت به این کوه پارک می آیند تا از طبیعت بهره ببرند و این مسیر با امتداد ۲۰ کیلومتر باید به عنوان تفرجگاه مردم مشهد حفظ شود.

وی ادامه داد: شهرداری مشهد دوباره می خواهد طرح کمربند جنوبی را احیا کند که از جنابعالی می خواهیم در این خصوص ورود کرده و مانع شوید.

یکی از بانوان فعال یک سازمان مردم نهاد زیست محیطی نیز گفت: در حال حاضر معادن در محدوده های طبیعی مشهد در حال فعالیت هستند و از شما به عنوان رییس سازمان حفاظت محیط زیست می خواهیم از تخریب کوه ها و منابع طبیعی توسط معدنکاران جلوگیری کنید.

وی افزود: الان شورای معادن استان، پروانه چند واحد معدنی فعال در حریم شهر را برخلاف قانون تمدید کرده است لطفا این فرایند غیرقانونی را پیگیری و متوقف کنید.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ارتفاعات جنوبی سرمایه طبیعی شهر مشهد است و مردم پای کار هستند تا از چپاول آن جلوگیری کنند.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر افزود: متاسفانه جریان قدرت و ثروت تاکنون اقداماتی انجام داده اند اما با کمک مردم جلوی این اقدامات را گرفته ایم.

وی اضافه کرد: الان بحث انتقال خطوط گاز و برق از این منطقه مطرح و نگرانی هایی ایجاد کرده است. اصولا چرا این خطوط نیرو باید از این منطقه عبور کند؟ چرا نباید برای انتقال آنها مسیر را دور زد؟ از طرفی مخالف ایجاد دالان انرژی در این محدوده نیز هستیم.

در این بازدید معاون رییس جمهور و رییس سازمام حفاظت محیط زیست نیز قدرت مردم را بالاتر از قدرتهای سیاسی دانست و گفت: نباید با این مباحث، احساساتی برخورد کنیم، این شهر زائرپذیر است و زوار نیاز به فضای تفرجگاه دارند و این مکان بهترین فضاست.

سلاجقه افزود:با این حال دیگر اجازه اجرای هیچ طرح توسعه ای در ارتفاعات جنوبی شهر مشهد را نمی دهیم و تصرف کنندگان غیرقانونی ارتفاعات نیز باید خلع ید شوند و منابع طبیعی در این خصوص ورود کند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در گفت و گو با مردم افزود: اکنون دکل های برق در منطقه منظر بصری نامناسبی ایجاد کرده اند و حتی در این خصوص نیز باید شاخصه های زیست محیطی بررسی شود.

سلاجقه بر بررسی مجوز فعالیت ها توسط محیط زیست تاکید کرد و گفت:بخشی از تصمیم ها در شورای عالی محیط زیست اتخاذ و به دور از رفتار احساساتی، با کار کارشناسی به مسایل ارتفاعات جنوبی مشهد رسیدگی می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha