جیرفت- ایرنا- امام جمعه جیرفت اظهار کرد: ورود گروه‌های جهادی، هیات‌های مذهبی و مساجد به حوزه محیط زیست امری لازم است و باید در این زمینه فعال باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام تارم در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: ائمه جماعت حتما باید به این مسئله ورود پیدا کنند و نگذارند بیش از این امر حیاتی دچار آسیب و تهدید شود.

وی ادامه داد: حضور مدارس در زمینه محیط زیست و فرهنگ سازی برای حفظ محیط زیست از دوران دبستان هم امری ضروری است.

حجت الاسلام تارم اضافه کرد: محیط زیست موضوع مهمی است و توسط رهبر معظم انقلاب به عنوان یکی از سیاست های کلی نظام در مواد ۱۵ گانه مطرح شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت نابسامان محیط زیست امروزه نه تنها در ایران بلکه در جهان تبدیل به یک معضل شده است افزود: ریزگردها، آلودگی های صنایع، پسماندهای زباله ها و مواد معدنی همه تهدید کننده سلامت و امنیت بشر شده است.

امام جمعه جیرفت با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به امیدآفرینی و ایمان گفت: تمرکز دشمن بر ایمان زدایی و امیدزدایی است و می خواهند ایمان، اعتقادات و باور نوجوانان و جوانان ما را تضعیف کنند.

وی یادآور شد: آنها می خواهند جوان، نوجوان و جامعه را نسبت به آینده ناامید کنند که ناامیدی و سلب ایمان مساوی با احساس بی هویتی، احساس حقارت و به بن بست رسیدن است.

حجت الاسلام تارم ادامه داد: انسانی که این افکار بر او غلبه پیدا کند به عنصری غیرمفید و حتی مضر برای جامعه تبدیل می شود.

وی اضافه کرد: حیات هر جامعه ای بر اساس امید است و با امید به آینده زندگی می کند و ما که اعتقاد به حضور امام عصر (عج) داریم اساس اعتقاد و باور به مهدویت امید است.

امام جمعه جیرفت یادآور شد: به دنبال امید، نشاط، حرکت های اجتماعی، فرهنگی و علمی صورت می گیرد اما در یک فضای ناامیدی چیزی جز سیاهی و تاریکی وجود ندارد.

حجت الاسلام تارم تاکید کرد: البته امید دارای اضلاع مختلف کارآمدی، امنیت و اعتماد اجتماعی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا باعث افزایش امید در جامعه باشد.

وی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به اینکه موشک فراصوت فتاح اوج بازدارندگی جمهوری اسلامی است و یک افتخار زرین، مهم، با ارزش و گیج کننده دشمن بود گفت: دشمن فکر نمی کرد که ما به فناوری چنین باارزشی دستیابی پیدا کنیم اما وقتی که آزمایش این موشک علنی شد همه انگشت تحیر به دهان گرفتند.

حجت الاسلام تارم یادآور شد: همه متحیر بودند که جوانان برومند ایران اسلامی چگونه در سایه تحریم این افتخار بزرگ را که تنها سه کشور بزرگ جهان از عهده انجام آن بر می آیند، کسب کردند.

وی با بیان اینکه انتشار این خبر برای صهیونیست ها، آمریکا و دشمنان نظام موجب سرگیجه و هراس شد، تاکید کرد: البته هنوز تمام توان دفاعی ما را ندیده‌اند اما همینقدر هم باعث تحیر آنها شد.

امام جمعه جیرفت اضافه کرد: در همین راستا کشورهای حاشیه خلیج فارس با پی بردن به توان دفاعی و نظامی ما تصمیم گرفتند امنیت خلیج فارس را با توانمندی های ایران اسلامی بومی سازی کنند.

وی افزود: خارج شدن برخی از کشورهای خلیج فارس از اتحاد نظامی با آمریکا و تمایل به ایران و رزمایش برخی کشورهای اسلامی نقطه عطفی برای منطقه و بومی سازی امنیت خلیج فارس است که برای مردم و امت ما پیروزی بسیار بزرگی است.

حجت الاسلام تارم گفت: رای مثبت ۵۴ عضو گروه بین المللی آسیا به ایران برای عضویت در ۲ نهاد سازمان ملل، اجماع کشورهای عربی و آسیایی به ریاست ایران بر مجمع احتماعی شورای حقوق بشر و انتخاب ایران به عنوان نائب رییس مجمع عمومی سازمان ملل همه نشان از آن دارد که طرح و توطئه آمریکا برای انزوای ایران اسلامی با شکست مواجه شده و ایران قوی روز به روز بر قدرت خود خواهد افزود.