سبزوار - ایرنا - امام جمعه سبزوار گفت: ایمان و امید ۲ قدرت نرم افزاری امام خمینی(ره) بود که لازمه تقویت این عناصر در جامعه کار جهادی مسوولان است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مقیسه در خطبه های نماز جمعه سبزوار افزود: امنیت، کارآمدی مسوولان و اعتماد اجتماعی، سه ضلع مثلثی است که در امیدآفرینی جامعه موثر است.

وی اظهار داشت: امنیت و احساس امنیتی که با تلاش ماموران نظامی، انتظامی و امنیتی حاصل می شود در امیدآفرینی جامعه موثر است برای نمونه رونمایی از موشک فتاح در کنار بازدارندگی، بیانگر قدرت و عظمت جمهوری اسلامی در سطح بین المللی و نیز پاسخی مناسب به تهدیدهای دشمنان بود.

امام جمعه سبزوار گفت: مسوولان خدمات و دستاوردهای صورت گرفته را با مدرک و مستند به مردم اطلاع رسانی کنند و با حضور بیشتر بین مردم صادقانه با آنان سخن بگویند .

حجت الاسلام والمسلمین مقیسه افزود: همچنین یکی دیگر از مولفه های امیدآفرینی، اعتماد عمومی مردم است به اجزای حاکمیت، تصمیم‌سازان، سیاستمداران، قانون‌گذاران و ناظران حکومتی، زیرا امید عمومی در بستر اعتماد اجتماعی شکل می گیرد.

وی در ادامه با گرامیداشت هفته محیط زیست افزود: محیط زیست مربوط به آحاد جامعه است و باید با آموزش و مشارکت عمومی، زمینه حفاظت همگانی از محیط زیست فراهم شود.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.