مهاباد - ایرنا - جمعی از دوست‌داران محیط زیست و اعضای انجمن‌های ورزشی مهاباد در اقدامی نمادین پارک ملت این شهر را از وجود زباله و پسماند پاک‌سازی کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این عملیات پاکسازی روز شنبه به مناسبت هفته محیط زیست و با همکاری شهرداری مهاباد و حضور فعالانه اعضای انجمن‌های زیست محیطی و وزرشی این شهرستان در محوطه پارک ملت و حاشیه رودخانه مهاباد برگزار شد.

یکی از دوست‌داران محیط زیست مهاباد در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به اینکه در این فصل مهاباد میزبان میهمانان و گردشگران است، این اقدام نمادین می‌تواند برای نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست و طبیعت مفید باشد.
سیدمحمدامین شیخ‌مندی افزود: در این اقدام نمادین جمعی از اعضای انجمن‌های زیست محیطی و ورزشی این شهرستان حضور داشتند که مقداری زباله و سایر پسماندها را از پارک ملت و حاشیه رودخانه این شهر جمع‌آوری کردند.

وی اضافه کرد: شرکت‌کنندگان در این عملیات پاکسازی از شهروندان و میهمانان این شهر خواستند هنگام حضور در دامن طبیعت از ریختن زباله و سایر پسماندها در محیط اطراف خودداری کنند و زباله تولید خود را به مکان‌های مشخص شده تحویل دهند.

شیلان کانی یکی دیگر از دوستداران محیط زیست در مهاباد نیز گفت: حضور و مشارکت خانواده ها در آیین های جمع‌آوری پسماندها در اماکن عمومی می‌تواند نقش مهمی در نهادینه شدن این فرهنگ در جامعه داشته باشد.

وی از شهروندان خواست هنگام حضور در پارک ها ضمن خودداری از ریختن زباله در محیط، پسماندهای دیگری هم که در اطراف می بینند، جمع آوری کنند تا طبیعت زیبایی و شادابی خود را از دست ندهد.

پارک ملت مهاباد یکی از پارک‌های قدیمی این شهر است که به پارک "میکاییل" نیز شهرت دارد و با توجه به این که در پایین دست سد مهاباد و در حاشیه رودخانه این شهر واقع شده در طول سال و حتی در شب‌ها نیز میزبان شمار زیادی از شهروندان است.

با احداث یک دهنه پل به نام «پل سرخ»(به جای پل تاریخی تخریب شده) امکان عبور از رودخانه و رفتن به طرف دیگر پارک که در آن سوی رودخانه واقع شده است، وجود دارد.

در مهاباد ۱۳۸ هکتار فضای سبز وجود دارد و باتوجه به جمعیت ۱۸۲ هزار نفری این شهر، سرانه فضای‌ سبز هر شهروند مهابادی هفت متر و ۵۵ سانتی‌متر است.

۱۶ تا ۲۲ خرداد به نام هفته محیط زیست نامگذاری شده و شعار امسال این هفته «نهضت ملی کاهش آلودگی‌های پلاستیکی» است.