دریاچه سد مهاباد پاکسازی شد

مهاباد - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد با اشاره به آغاز برنامه‌های هفته محیط زیست در این شهرستان گفت: پاکسازی نمادین دریاچه سد و جمع‌آوری پلاستیک و پسماند در حاشیه آن آغازین برنامه های این هفته بود.

فاروق سلیمانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این برنامه «سیدمحمدامین شیخ‌مندی» از دوستداران محیط زیست این شهرستان با پیمایش ۱۷ کیلومتر از سد مهاباد و با شعار«سد مهاباد سطل زباله نیست»، شهروندان را از خطرات آلودگی آب این سد آگاه کرد.

وی اضافه کرد: برنامه پیمایش طول سد مهاباد توسط این دوستدار محیط زیست برای چهارمین سال متوالی در هفته محیط زیست برگزار می شود و در طول سال نیز در چند نوبت پسماندهای شناور روی آب سد پاکسازی می شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد با اشاره به برگزاری ۱۰ برنامه مختلف در هفته محیط زیست در این شهرستان اظهار کرد: این برنامه ها شامل برگزاری کارگاه آموزشی برای جوامع محلی پیرامون تالاب ها، نشست هم اندیشی با انجمن های زیست محیطی، بازدید از واحدهای صنعتی، تولید و خدماتی و بازدید از سایت زباله شهری مشترک مهاباد- میاندوآب است.

وی افزود: پاکسازی پارک ملت مهاباد، دیدار با خبرنگاران و اصحاب رسانه، شرکت در نماز جمعه و سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه، پاکسازی پناه‌گاه حیات وحش و تالاب بین المللی کانی ‌برازان از دیگر برنامه های هفته محیط زیست در مهاباد است.

۱۶ تا ۲۲ خرداد به نام هفته محیط زیست نامگذاری شده و شعار امسال این هفته «نهضت ملی کاهش آلودگی‌های پلاستیکی» است.

به گزارش ایرنا، سد مهاباد دارای ۱۹۷ میلیون متر مکعب ظرفیت اسمی و ۱۷۲ میلیون متر مکعب ظرفیت مفید است که علاوه بر تأمین آب شرب شهر، بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می‌دهد.

سد مهاباد که در ضلع غربی این شهر احداث شده است تنها یک کیلومتر با شهر فاصله دارد و به همین لحاظ نزدیک‌ترین سد به مناطق مسکونی در جهان به شمار می‌آید.

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha