کیش- ایرنا- معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به نقش صنایع دستی در جذب گردشگر، گفت: برند سازی صنایع دستی به طور جد دنبال می‌شود.

به گزارش ایرنا، «مرتضی رمضانی گالشی» روز شنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی و تجلیل از صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی جزیره کیش با بیان اینکه طی برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در تلاش برای تقویت هنرمندان فعال در عرصه صنایع دستی هستیم، اظهار کرد: بهبود نظام طراحی، بسته بندی، صادرات و برندسازی صنایع دستی در دستور کار قرار دارد.

وی صنایع دستی و میراث فرهنگی را ۲ بال صنعت گردشگری دانست و ادامه داد: صنایع دستی با خلق ایده‌ها به توسعه کسب و کار منجر می‌شود که همین امر بر ضرورت توجه به این حوزه می‌افزاید.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه فرهنگ و آداب و رسوم یک منطقه می‌تواند در قالب صنایع دستی تجلی یابد، اضافه کرد: برای برند سازی صنایع دستی برنامه ریزی تخصصی انجام شده و برای تحقق آن تمامی تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

وی به ارائه تسهیلات کم بهره و حمایتی برای توسعه صنایع دستی اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۲ حمایت تمام قدی از هنرمندان عرصه صنایع دستی خواهیم داشت؛ به دنبال احیا، ارائه تسهیلات بانکی، کمک به بازاریابی و حضور در نمایشگاه‌های ملی و بین المللی صنایع دستی برای تقویت این حوزه هستیم.

رمضانی با تاکید براینکه کیش ظرفیت تبدیل شدن به قطب صادراتی صنایع دستی کشور را داراست، اظهار کرد: موقعیت جغرافیایی این جزیره زیبای مرجانی و ظرفیت کردشگری آن می‌تواند نقطه عطفی برای توسعه صادراتی صنایع دستی باشد.

وی‌با اشاره به قدمت صنایع دستی در کیش، بیان کرد: در این جزیره حدود ۸۰۰ سال پیش کارگاه تولید شیشه وجود داشته که نشان از قدمت صنایع دستی در این جزیره زیبای مرجانی است.