شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری در راستای تقویت دیپلماسی عمومی دولت سیزدهم به تازگی با سفرای ایران در کشورهای قاره‌ آسیا و اروپا دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش شامگاه شنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری در این دیدار که با سفرای کشورهایی از جمله آلمان، انگلیس، قطر، عمان، هند، فیلیپین، کویت، روسیه، قزاقستان، ازبکستان، ترکیه، هند و عمان و برخی سرکنسولگری‌ها ایران در کشورهای مختلف برگزار شد با تشریح مزیت‌های اقتصادی و فرهنگی منطقه، خواستار حضور فعال هیات‌های اقتصادی و تجاری این کشورها برای سرمایه‌گذاری در استان شد.

وی در این گفت‌وگو ابراز امیدواری کرد که در سالجاری میزان صادرات استان به این کشورها افزایش پیدا کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین اعلام آمادگی کرد تا زمینه مناسبی برای تقویت مراودات تجاری و اقتصادی بین استان و این کشورهای خارجی فراهم شود و در این میان علاوه‌بر تقویت دیپلماسی فرهنگی، بسترهای رشد و توسعه استان بیش از پیش فراهم شود.

گفتنی است پیش از این دیدار که به صورت خصوصی برگزار شد، استاندار چهارمحال و بختیاری در همایش عمومی دیدار وزیران کشور و امورخارجه با سفرای کشورهای خارجی نیز برگزار شد، حضور داشت.

همچنین ساز و کاری جدید برای استمرار ارتباط مدیریت ارشد استان با ۱۵ سفیر طراحی شد تا در آینده در خصوص ارائه ظرفیت‌های طرفین تبادل بیشتری انجام شود.