مناطق آزاد تجاری در منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری سرمایه‌گذاری کند

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مناطق آزاد تجاری می‌تواند برای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری ورود کند.

غلامعلی حیدری روز دوشنبه در دیدار با سعید محمد، دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری با اشاره به اینکه توسعه استان‌های محروم نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، نهادها و شرکت‌های خصوصی و نیمه دولتی است، اظهار کرد: پروژه‌های نیمه‌تمام متعددی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که سرمایه‌گذران می‌توانند برای تکمیل آن‌ها ورود پیدا کنند.

وی از شورای عالی مناطق آزاد تجاری و سایر سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی استان دعوت کرد و گفت: واحدهایی نظیر صنایع غذایی، سلولزی، دارویی، کشاورزی و خدماتی قابلیت استقرار در این منطقه را دارند.

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به پتانسیل منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: این طرح از سالهای گذشته در استان آغاز شده است، اما با توجه به هزینه‌بر بودن ایجاد زیرساخت‌ها، شرایط برای استقرار واحدهای صنعتی پیش‌بینی شده در این منطقه فراهم نشده است.

حیدری افزود: در منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری قابلیت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری واحدهای تولیدی از جمله تولید مکمل بر پایه شیرخشک، پایانه صادرات و سورتینگ بسته‌بندی میوه و سبزیجات، فرآوری و بسته‌بندی سیب‌زمینی و تولید پوره انواع میوه وجود دارد.

وی مساحت این منطقه ویژه اقتصادی استان را ۳۹۱ هکتار اعلام کرد و گفت: ۲۱۵ پلاک در این منطقه پیش‌بینی شده است، همچنین تاکنون ۳۹ پلاک به متقاضیان واگذار شده است و واحدهایی نظیر صنایع غذایی، سلولزی، دارویی، کشاورزی و خدماتی قابلیت استقرار در این منطقه را دارند.

حیدری خاطر نشان کرد: مناطق ویژه اقتصادی دارای قابلیت‌های بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری است از همین رو از سرمایه‌گذاران دعوت می‌شود طرح‌های توجیهی خود را برای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری ارائه دهند.

به گزارش ایرنا، منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری در ۳۹۱ هکتار از سال ۱۳۸۹ ایجاد شده است و از آن زمان تاکنون تنها شرکت ایجاد شده در این منطقه، سامانه پرتودهی گاما است.

طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری دی ماه سال گذشته در جلسه شورای عالی مناطق آزاد تجاری به تصویب رسید.

مناطق ویژه اقتصادی شامل محدوده‌های جغرافیایی مشخص در مبادی ورودی یا در داخل کشور هستند که به منظور جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی و ایجاد بستر و زیرساخت مناسب برای فعالیت‌های تولیدی و تجاری در راستای افزایش صادرات کالا، واردات ماشین‌آلات مورد نیاز بخش تولید و انتقال فناوری و ارائه خدمات بهینه برای حضور فعالان اقتصادی در بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha