مهاباد - ایرنا - نخستین جشنواره ملی عکس شاهین‌دژ با شرکت ۴۲ عکاس از ۱۶ استان کشور با معرفی نفرات برتر در بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهین دژ روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: نخستین جشنواره ملی عکس شاهین دژ در راستای شکوفایی عرصه‌های فرهنگی و هنری و معرفی زیبایی این شهر در سطح ملی برگزار شد.

فاطمه روح زاد ادامه داد: این جشنواره با هدف ایجاد رونق اقتصادی و آماده سازی بستر مناسب جهت جذب گردشگر خرداد ماه جاری با شرکت ۴۲ نفر از عکاسان مطرح ۱۶ استان کشور برگزار شد.

وی اضافه کرد: جشنواره ملی عکس با موضوعات طبیعت، محیط زیست، مردم نگاری، آثار باستانی، صنعت و اقتصاد، آداب و رسوم و آسیب‌های اجتماعی و در سه بخش طبیعت، اجتماعی، موبایل برگزار و نفرات برتر پس از داوری معرفی شدند.

روح زاد یادآور شد: در بخش موبایل نفر اول محمدکریمی از شاهین دژ، نفر دوم نیما صابری از شیراز و نفر سوم محمد خضری از شاهین دژ، در بخش مستند اجتماعی نفر اول ساسان جواد نیا از گیلان، نفر دوم پویا بیات از زنجان و نفر سوم زینب کریمی از آستارا، در بخش طبیعت نفر اول مهدی پورنصر از تبریز، نفر دوم قدیر وقاری از مشهد و نفر سوم حسین عبدی از شاهین دژ معرفی شدند.

به گزارش ایرنا، شاهین دژ دارای جاذبه‌های گردشگری و دیدنی بسیاری است که ۴۴ اثر تاریخی و طبیعی آن در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

شاهین دژ در فاصله ۲۲۵ کیلومتر جنوب ارومیه مرکز آذربایجان‌غربی واقع شده است.