دزفول-ایرنا- رییس مرکز بهداشت دزفول گفت: ۷۰۰ هزار مراقبت بهداشتی رایگان برای گروه سنی پنج تا ۱۸ ساله در سال تحصیلی جاری انجام شد.

به گزارش ایرنا محمدعلی شفیعی‌نیا روز سه شنبه در این خصوص به رسانه‌های دزفول اعلام کرد: طبق سامانه یکپارچه بهداشت(سامانه سیب) برای ۱۰۳ هزار و ۵۸۵ نوجوان در شهرستان دزفول پرونده الکترونیکی سلامت تشکیل شده است.

وی افزود: این افراد در طول سال تحصیلی گذشته مراقبت‌های بهداشتی مانند واکسیناسیون، مراقبت‌های بینایی و شنوایی، غربالگری تغذیه و پایش رشد، ارزیابی پوست و مو، سلامت روان، سلامت دهان و دندان و ارزیابی از نظر ابتلا به بیماری‌ها را طبق بسته‌های خدمات بالینی تیم سلامت دریافت کرده‌اند.

رئیس مرکز بهداشت دزفول بیان کرد: این مراقبت‌ها به صورت رایگان توسط کادر سلامت (پزشکان، دندانپزشکان، مراقبین سلامت، بهورزان، کارشناسان بهبود تغذیه و کارشناسان سلامت روان) در مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت به این گروه هدف سنی ارائه شده‌اند.

وی از والدین خواست قبل از آغاز سال تحصیلی جدید با مراجعه به نزدیک ترین واحد بهداشتی محل سکونت، وضعیت سلامت نوجوان خود را به صورت رایگان ارزیابی کنند.