اراک - ایرنا - مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان مرکزی گفت: معرفی فرهنگ دفاع مقدس به کودکان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان مرکزی هدفگذاری شد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» روز سه‌شنبه در نشست انعقاد تفاهم‌نامه بین اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی در اراک، افزود: یکی از مهمترین ماموریت‌های این ارگان، ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در بین اقشار مختلف مردم است که با برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلف دنبال می‌شود.

وی تاکید کرد: کودکان و نوجوانان یکی از مهمترین اقشار هدفگذاری شده برای برنامه‌های دفاع مقدس است و برنامه‌ریزی مطلوبی در این راستا انجام شده و معرفی فرهنگ دفاع مقدس در قالب‌های هنری و ادبی به کودکان یکی از اهداف مهم است که همکاری جدی و تعامل با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این راستا نیاز است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان مرکزی اظهار کرد: تولید و تهیه آثار هنری و ادبی از جمله کتاب چاپی، کتاب صوتی و ترجمه یکی از روش‌های انتقال فرهنگ دفاع مقدس به قشر کودکان و نوجوانان است و این همکاری با کانون به طور حتم، برکات فراوانی دارد و در این تفاهم نامه تالیف پنج عنوان کتاب هدف‌گذاری شده است.

سرهنگ کریمی ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی از جمله نویسندگی داستان، جلسات نقد ادبی، تربیت نویسندگان و اجرای برنامه‌های اثرگذار از دیگر موارد این تفاهم‌نامه است که گامی موثر در راستای توانمندسازی این قشر است.

وی بیان کرد: تعامل و همکاری در اجرای جشنواره‌های تخصصی اداره‌کل حفظ آثار از جمله داستان «یوسف» و شعر از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه است و این مهم در راستای شناسایی استعدادها و بالابردن سطح توانایی ادبی، هنری، مهارتی و اجتماعی مخاطبین است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان مرکزی، فروش آثار ادبی با استفاده از ظرفیت‌های کانون را از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه عنوان کرد و گفت: این مهم نقشه راه تخصصی این ۲ مرکز مهم و اثرگذار است که به طور حتم مشارکت و همکاری‌های جدی بین ۲ طرف، آینده درخشانی برای کودکان و نوجوانان در حوزه فعالیت‌های دفاع مقدس پیش‌بینی می‌شود.

استان مرکزی ۶ هزار و ۲۰۰ شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرده است.