سمنان- ایرنا- مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: شرایط نامساعد جوی و حوادث ناشی از آن در خرداد امسال ۱۵۰ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف در استان خسارت زد.

کمال طاهریان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز کرد: برآورد خسارت ناشی از شرایط نامساعد جوی و سیل به بخش کشاورزی استان سمنان در خرداد ماه امسال ۱۲۶ میلیارد تومان است.

وی بیان کرد: از ابتدای خرداد ماه امسال تا کنون سیل ۲۲ میلیارد تومان به زیرساخت‌های استان سمنان مانند راه‌های اصلی، فرعی، راه روستایی و عشایری خسارت وارد کرد.

وی یادآور شد: سیل موجب آبگرفتگی پنج خانه در شهرستان آرادان و مجن از توابع شهرستان شاهرود شد.

طاهریان اظهار کرد: ۲ نفر از هموطنان به دلیل وقوع سیل در شهرستان آرادان جان باختند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: بیشترین خسارت ناشی از وقوع سیل خرداد ۱۴۰۲ در استان سمنان مربوط به شهرستان آرادان در غرب استان است.

به گزارش ایرنا، خرداد ١۴٠٢ هواشناسی استان سمنان چند هشدار نارنجی و یک هشدار قرمز برای روزهای پنجشنبه و جمعه اعلام کرد و به دستور مدیریت بحران استانداری، تمام دستگاه‌های امدادی و خدمت‌رسان در آماده‌باش قرار گرفتند.

استان سمنان بیش از هشت هزار و ۶۱۲ کیلومتر بزرگراه، آزادراه و جاده اصلی و فرعی و بیش از یکهزار هزار کیلومتر راه روستایی دارد.

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.