بیرجند - ایرنا - چهار هزار و ۲۰۰ قطعه مرغ زنده قاچاق از ۲ دستگاه کامیون در شهرستان‌های بیرجند و نهبندان کشف شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند گفت: ماموران انتظامی در بازرسی از یک دستگاه کامیون باری ۲ هزار و ۱۰۰ قطعه مرغ زنده فاقد مجوز بهداشتی در این شهرستان کشف کردند.

سرهنگ احمدرضا کارگر اظهار داشت: ماموران انتظامی کلانتری ۱۵ شهرستان بیرجند در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و طیور، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون باری مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: با هماهنگی مقام قضایی در بازرسی از کامیون، ۲ هزار و ۱۰۰ قطعه مرغ قاچاق و فاقد مجوز بهداشتی کشف شد که ارزش ریالی آن بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند گفت: ماموران در این رابطه یک دستگاه خودرو را توقیف و یک متهم را دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

کشف ۲ هزار و ۱۰۰ قطعه مرغ قاچاق در نهبندان

فرمانده انتظامی شهرستان نهبندان هم از کشف ۲ هزار و ۱۰۰ قطعه مرغ زنده فاقد مجوز و قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین عرب گفت: ماموران انتظامی بخش شوسف شهرستان نهبندان هنگام گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند و خودرو را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از کامیون ۲ هزار و ۱۰۰ قطعه مرغ زنده فاقد مجوزهای بهداشتی کشف شد که ارزش ریالی آن بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر سه میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال است.

فرمانده انتظامی نهبندان گفت: ماموران در این رابطه یک دستگاه خودرو توقیف و ۲ متهم را دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

وی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق دام و طیور در دستور کار پلیس قرار دارد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک، مراتب را به مرکز فوریت‌های ۱۱۰ پلیس اطلاع دهند.