سمنان - ایرنا - امام جمعه موقت سمنان گفت: برنامه‌ریزی اقتصادی از سوی مسوولان به گونه‌ای باشد که بین درآمد و هزینه‌های مردم تناسب ایجاد شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمدباقر عبدوس در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر افزود: دولت سیزدهم با اهتمام ویژه به دنبال متناسب‌سازی درآمد اقتصادی است و صبر انقلابی لازمه حل این مشکلات است.

وی با اشاره به سفر رییس‌جمهور به منطقه حساسی که حیاط خلوت استکبار بود، افزود: موفقیت‌های ایران خار چشم دشمنان است.

امام جمعه موقت سمنان اضافه کرد: روزی که استکبارگران به دنبال استعمار کشور بودند با نمایش ظاهری کشورها را وابسته خود می‌کردند و کوچکترین فناوری در اختیار آنها قرار نمی‌دادند، ایران اسلامی با وجود تحریم با سخت‌کوشی به دنبال بومی‌سازی انواع فناوری‌ها است.

وی افزود: ۱۰ سال قبل آمریکا دانشگاه‌های بزرگ ایران مانند دانشگاه صنعتی شریف را تحریم کرد تا علم در ایران پیشرفت نکند.

وی بیان کرد: اکنون علم تا جایی در ایران پیشرفت کرد که موشک فتاح مبتنی بر دانش‌بومی می‌سازد که با سرعت ۱۶ هزار کیلومتر بر ساعت اهداف را شناسایی می‌کند و چندین نقطه را همزمان می‌زند.

امام جمعه موقت سمنان بیان کرد: ایران اکنون در مرحله اقتدار و قدرت است و ساخت موشک فتاح گواه این گفته است.

حجت‌الاسلام عبدوس اظهار کرد: دشمنان در دوره‌های مختلف ضربه به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در سرمی‌پروراندند که همواره با حمایت ملت ناکام می‌شوند.

امام جمعه موقت سمنان گفت: کشور در بخش‌های مختلف تولید علم پزشکی، نظامی، صنعتی و فناوری به دست متخصصان بومی در اوج اقتدار است و دشمن تحمل دیدن این موفقیت‌ها را ندارد.

وی بیان کرد: بیش از ۲۰۰ کانال تلویزیونی و ماهواره‌ای از سوی بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی در حال پخش برنامه است تا با بزرگنمایی مشکلات و القای ناکارآمدی، نارضایتی ایجاد کنند.

امام جمعه موقت سمنان تصریح کرد: اکنون ایران از کشورهای صادرکننده علم است و توجه به منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه تحقق جهاد تبیین و اقناع افکار عمومی با اطلاع‌رسانی دستاوردها و تلاش‌ها برای خنثی‌سازی دسیسه‌ دشمنان یک ضرورت واجب است.

وی با اشاره به شهادت امام رضا(ع)، تصریح کرد: الگو قرار دادن سیره زندگی امام هشتم(ع) گره‌گشا از مشکلات است.

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به شرح خطبه ششم نهج‌البلاغه، افزود: نکات مهمی در زمینه حکومت اسلامی در این خطبه اشاره شده است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز بر همان اساس اجرا می‌شود.