شیراز- ایرنا- رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌ طبیعی و محیط ‌زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان فارس شاخص های برتر در حوزه کشاورزی دارد گفت: می کوشیم که استان فارس در تمام ابعاد به پایلوت بخش کشاورزی کشور تبدیل شود.

محمد جواد عسکری، روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: استان فارس به دلیل اقلیم‌های متنوعی که دارد باید به سمت ظرفیت سازی در بخش کشاورزی برود.
وی ادامه داد: در استان چند امتیاز از جمله اقلیم متنوع و همچنین در بحث زیرساخت های صادرات چهار فرودگاه فعال داریم که به زودی فرودگاه داراب هم فعال می‌شود.
او اظهار کرد: همچنین ظرفیت دیگر نیز نزدیکی به کشورهای حوزه خلیج فارس است که این کشورها نیز عمدتا مصرف کننده محصولات کشاورزی هستند.
نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت دیگر در حوزه صنایع تکمیلی و تبدیلی است و در کنار آن وجود کشاورزان خوش ذوق، خلاق، نوآور و خبره که همه ظرفیت هایی است که در بخش کشاورزی می توانیم به گونه ای عمل کنیم که استان فارس در سطح کشور در همه ابعاد و زمینه های بخش کشاورزی به عنوان پایلوت قرار گیرد.
عسکری افزود: به زودی نیز دانشکده کشاورزی داراب تبدیل به دانشگاه خواهد شد و در تلاش هستیم که دانشکده کشاورزی شیراز و دانشکده دامپزشکی را نیز به دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی استان تبدیل کنیم.

از ایجاد شرکت شهرکهای کشاورزی حمایت می کنیم
رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌ طبیعی و محیط ‌زیست مجلس شورای اسلامی، ایجاد شرکت شهرهای کشاورزی را یک حرکت خوب و ارزشمند دانست و گفت: از ایجاد این شهرکها حمایت خواهیم کرد و در حوزه قانونگذاری نیز مسیر را کاملا فراهم کرده ایم.
عسکری افزود: برای راه اندازی شرکت شهرکهای کشاورزی فارس در هر نقطه استان هیچ بهانه ای پذیرفتنی نیست و هیچ فرد متقاضی راه اندازی این شرکت ها نباید دچار مشکل و مانع شود.
وی ادامه داد: معتقدیم که تمام دستگاه های متولی باید در این زمینه کاملا شفاف عمل کنند و فضا را به گونه ای فراهم کنیم که سرمایه گذاران برای فعال کردن این شرکت وارد میدان شوند.
او اظهار کرد: در استان فارس بالغ بر ۲۵ هزار فارغ التحصیل بخش کشاورزی داریم و اقلیم متنوع و وجود کشاورزان پیش رو و علاقمند می تواند به توسعه این بخش کمک کند.
عسکری افزود: اگر متقاضیان ایجاد شرکت شهرکهای کشاورزی در استان در مسیر راه اندازی با مشکل مواجه شدند می تواند مشکل خود را از طریق کمیسیون دنبال کند.