تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: آنهایی که به قایقرانی کمک نمی‌کنند، حق شادی ندارند و نباید با مدال‌آوران ما حتی عکس یادگاری برای حضور در انتخابات بگیرند تا بعدا به در آنها بخورد.

علیرضا سهرابیان روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره اعزام تیم دراگون‌بوت به بازی‌های آسیایی، اظهار داشت: مکاتبات خود را با ستاد بازی‌ها انجام دادیم و وزیر ورزش و جوانان نیز با اعزام این تیم به هانگژو مخالفت کرد و هنوز نمی‌دانیم که در بررسی‌های بعدی نظر آنها تغییر کرد یا خیر. طی این هفته وضعیت اعزام دراگون‌بوت به هانگژو مشخص می‌شود.

وی درباره عملکرد تیم ملی روئینگ در مسابقات جایزه بزرگ مسکو، گفت: رکوردی که در آنجا ثبت شد تا سه ماه آینده تغییر می‌کند و می‌توانیم تیم را به آمادگی لازم برسانیم. در مسکو با توجه به دما و بادی که می‌وزید، مسلما شرایط رکوردزنی را تحت تاثیر قرار داد. ورزشکاران روسیه و بلاروس قهرمانی جهان بودند، اما رکوردهای آنها هم بالا نبود.

رئیس فدراسیون قایقرانی اضافه کرد: پاروزنان ما در پیست دو کیلومتر پارو نزده بودند و ورزشکاران نخبه بلاروس و روسیه در این مسابقات شرکت کردند و ملی‌پوشان رقابت خوبی داشتند و ارزیابی مثبتی از عملکرد آنها داشتیم. نمایندگان کشورمان ما رکوردهای خود را در پیست غیراستاندارد ایران ثبت می‌کنند، اما اگر مانند چین، ژاپن، کره‌جنوبی، ازبکستان و قزاقستان به دنبال مدال هستیم باید به فکر تجهیز پیست باشیم تا مربیان لحظه به لحظه رکوردهای پاروزنان را بررسی کنند.

وی خاطرنشان کرد: تیم ملی عراق در مرداد ماه امسال در ایران تمرین مشترکی را با تیم ملی خواهد داشت. این تیم قرار است به بازی‌های آسیایی برود و رئیس این فدراسیون تقاضای اردوی مشترک داشته است.

سهرابیان یادآور شد: تیم آب‌های آرام رده سنی جوانان و زیر ۲۳ سال تا سه هفته دیگر به مسابقات قهرمانی جهان در ایتالیا، تیم ملی آب‌های آرام رده بزرگسالان در مرداد ماه به مسابقات جهانی آلمان برای کسب سهمیه المپیک اعزام می‌شوند. همچنین تیم دراگون بوت به کاپ جهانی چین، تیم کانوپولو آبان ماه به مسابقات قهرمانی آسیا در سنگاپور، تیم روئینگ دانشجویان به یوینورسیاد چین و تیم اسلالوم به کاپ ریاست جمهوری روسیه اعزام خواهند شد.

وی ادامه داد: ۶ ماه بسیار سنگینی از نظر مسابقات برای رشته‌های مختلف قایقرانی در پیش داریم و امیداورم بتوانیم بهترین اتفاق را در این رقابت‌ها رقم بزنیم.

رئیس فدراسیون قایقرانی خاطرنشان کرد: من تقاضایی برای برگزاری اردو تیم‌های رونینگ و آب‌های آرام در هانگژو دادم، اما هنور پاسخی ندادند و منتظر این هستیم تا با آن موافقت شود تا پاروزنان بتوانند با آب و هوا و شرایط مسابقات تطبیق یابند تا بتوانند رنکینگ خود را ارتقا دهند.

وی درباره بودجه فدراسیون قایقرانی تاکید کرد: از فروردین تا الان تمام بودجه ما به دلیل اعزام به مسابقات و برگزاری اردوهای مستمر هزینه شده است. برای موفقیت پاروزنان حتی از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان کمک گرفتیم. همچنین خیرین نیز در این راستا با ما قدم برمی‌دارند و تا به امروز به خوبی همه چیز را جلو بردیم.

سهرابیان گفت: کمک به قایقرانان برای مدال‌آوری در مسابقات مختلف یک موضوع ملی است و همه به آن افتخار می‌کنند و آنهایی که در این زمینه کمک نمی‌کنند، حق شادی ندارند و نباید با مدال‌آوران ما حتی عکس یادگاری برای حضور در انتخابات در ادوار مختلف بگیرند تا بعدا به درد آنها بخورد. امیدوارم همه ملی فکر کنند و قلبشان برای موفقیت دختران و پسران ایران بتپد.