حمید طریفی روز شنبه در همایش توانمند سازی معلمان ابتدایی در مشهد گفت:رویکردهای نوین آموزشی پیشرانهای فرآیندیاددهی و یادگیری در مدارس ابتدایی هستند و این موضوع باید در کارگاههای نواحی و مناطق مطرح شود.
وی با اشاره به اهمیت راههای مدیریت کلاس افزود: تسلط بر روشهای مدیریت کلاس موجب نظم بخشیدن به کلاس، یادگیری بهتر و پرورش مهارتها و تواناییهای دانشآموزان میشود.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: ارزشیابی کیفی توصیفی بخش جداییناپذیر بهسازی برنامه درسی مدارس است که در این ارزشیابی همکاری بر رقابت استرسزا ارجحیت دارد و این موضوع باید در کلاسهای درس مدنظر قرار گیرد.
طریفی افزود: رویکردهای جدید آموزش با جامعهگرایی، آزادی عمل و تجربه کردن همراه است و براساس این رویکرد مسیر حرکت از فردگرایی به سمت جامعهگرایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در همایش توانمند سازی معلمان دوره ابتدایی گفت: در گذشته دانش آموزان بانیاز ویژه به دلیل ناآگاهی معلم و والدین از مدرسه و تحصیل دلسرد می شدند و ترک تحصیل می کردند، ولی امروز پیشرفت دانش و تعامل و هم افزایی باعث شده عدالت آموزشی برای دانش آموزان با نیاز ویژه نیز برقرار شود و حساسیت دانش آموزان دوره ابتدایی نیز در نظر گرفته شود اما باز هم جای کار دارد.
سید امیر شوشتری افزود: در مناطق کم برخوردار و محروم کسی متوجه زحمات معلم ما نمی شود چون این زحمت و خدمت منحصر به زمان مدرسه و سر کلاس نیست، بلکه این ارتباط در همه زمان ها و حتی با خانواده بچه ها برقرار است از این رو حساسیت سال های ابتدایی تحصیل و زحمات معلمان این دوره باید بیشتر دیده شود.