۲۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۰۵
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85025023
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پوشش تحصیلی استثنایی خراسان رضوی افزایش یافت

۲۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۰۵
کد خبر: 85025023
پوشش تحصیلی استثنایی خراسان رضوی افزایش یافت

سبزوار- ایرنا- رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: پوشش تحصیلی دانش‌آموزان استثنایی این استان نسبت به سنوات گذشته ۱۲ درصد افزایش یافته است.

جواد روحانی که به منظور افتتاح مدرسه ویژه کودکان مبتلا به اوتیسم به سبزوار سفر کرده است، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از رویکردهای اصلی آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین، توسعه عدالت آموزشی و تربیتی است.

وی افزود: هم اینک ۱۸ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در مدارس استثنایی استان مشغول به تحصیل هستند که گسترش و تعمیق عدالت آموزشی آنها مورد توجه قرار گرفته است.

رییس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: از این تعداد دانش آموز که در مدارس استثنایی تحصیل می کنند ۴۵۰ نفر دانش آموزان مبتلا به بیماری اوتیسم هستند که برای شرایط مناسب تحصیل، نیازمند فضاهای خاص با محیطی آرامش بخش هستند.

روحانی افزود: مدرسه ویژه کودکان مبتلا به اوتیسم سبزوار یکی از مدارس کم نظیر در سطح کشور است که در فضای پنج هزار متر مربع و با زیربنای ۹۰۰ متر شامل ۲۸ اتاق آموزشی، کاردرمانی، آب‌درمانی، گفتاردرمانی و اتاق های ویژه دیگر است که با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال با کمک خیران و مشارکت اداره کل نوسازی توسعه تجهیز و ایجاد شده است.

استان خراسان رضوی دارای بیش از ۱.۵ میلیون دانش آموز است که حدود ۹ درصد جمعیت دانش آموزی کشور را شامل می شوند و حدود ۱۹ هزار نفر از این شمار را دانش آموزان استثنایی تشکیل می‌دهند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتر غرب مشهد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha