بوشهر - ایرنا - معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: تشکل‌های دانشجویی تشکیلاتی پویا، مبتکر، خلاق و صاحب اثر در تمامی مولفه های توسعه‌ای در ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هستند که باید به امید آفرینی و انسجام اجتماعی ملی اهتمام داشته باشند.

به گزارش ایرنا، اکبر پورات روز یکشنبه در جمع شماری از دانشجویان استان بوشهر اظهار کرد: تشکل‌های دانشجویی در به وجود آوردن امید در سطح دانشگاه و دانشجویان در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی می‌توانند نقش بسزایی داشته باشند.

وی افزود: به وجود آوردن فضای لازم برای ایجاد شور و نشاط انتخابات سال جاری در فضای دانشگاه در بین جوانان و دانشجویان توسط تشکل‌های دانشجویی امری ضروری است.

پورات یادآورشد: دانشجویان به عنوان قشر پیشرو و موثر جامعه باید در زمینه فرهنگ مدارا، روحیه ایثار در زیست روزمره ، آینده نگری و امید آفرینی ایفای نقش کنند.

وی گفت: کارگروه‌های مختلفی در حوزه آسیب‌های اجتماعی در استانداری بوشهر فعال است که تشکل های دانشجویی و سایر اساتید و نخبگان استانی می‌توانند نظرات و پیشنهادات خود را جهت راهبردی کردن این کارگروه‌ها ارائه دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه با جدیت به دنبال مسئله اشتغال دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی هستیم، افزود: در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای میان صنعت و دانشگاه خلیج فارس جهت جذب ۸۵۴ نفر در آزمون استخدامی در بخش صنعت به امضا رسیده است.

پورات اظهار کرد: همچنین پیگیری مسائل و مشکلات دانشگاه‌ها و دانشجویان در کمیسیون دانشجویی استان به طور جدی و مستمر هستیم، که در همین راستا ایجاد پل هوایی دانشکده امام خامنه‌ای و راه‌اندازی خوابگاه متاهلی برای دانشجویان دانشگاه خلیج فارس از جمله این موارد است.