همدان- ایرنا- معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر زنده کردن امید و اعتماد مردم را توفیق بزرگ دولت سیزدهم دانست و گفت: امسال یکی از برنامه ها و اولویت های مهم برگزاری انتخابات در اسفندماه است که باید فضا و شرایط را برای حضور حداکثری و پرشور مردم در این صحنه فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «حسین فارسی» روز شنبه در نشست شورای اداری شهرستان ملایر اظهار داشت: مدیران دستگاه‌های اجرایی، نهادها و ارگان‌ها و دهیاران حق استفاده از امکانات ادارات را برای داوطلبان مجلس ندارند و باید بی‌طرف باشند.

وی تاکید کرد تلاش همه ما باید معطوف به حضور حداکثری مردم، امانت‌داری و برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه باشد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر با تاکید بر اینکه دستاوردها، موفقیت‌ها و خدمات دولت سیزدهم و نظام باید برای نسل جوان بازگو شود، خطاب به مدیران ادارات، نهادها و ارگان‌ها تاکید کرد: در بسیاری از اقدامات و خدماتی که در دولت انجام شده، همه شما سهیم هستید و تمام تلاش و کوشش شما نیز بدون هیچ چشم‌داشتی، باید خدمت بی‌منت به مردم باشد.

فارسی خطاب به دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا تاکید کرد: تلاش شما در روستاها و شهرها باید حضور حداکثری مردم در انتخابات باشد تا بار دیگر برگ زرین دیگری بر افتخارات این شهرستان افزوده شود.

دولت در وسط میدان مشغول کار و تلاش برای حل مشکلات و خدمت‌رسانی به مردم است و این واقعیت، امید و اعتماد عمومی را احیا کرده است.

موفقیت‌ها و دستاوردهای دولت مردمی و انقلابی آیت الله رئیسی باید تکرار و بازگو شود، چراکه با وجود همه محدودیت‌ها، تهدیدها و تحریم‌ها در حال کار و تلاش شبانه‌روزی است.

وی وجود امنیت را بزرگترین نعمت برای هر کشوری دانست و تمامی تلاش‌ها و زحمات نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی را در برقراری امنیت کشور ستودنی خواند و افزود: طبق بیانات رهبر معظم انقلاب، در ناآرامی‌های سال گذشته دشمن بسیار خوب برای براندازی نظام برنامه‌ریزی کرده بود، اما او هرگز ملت ایران و نیروهای انقلابی ایران را نشناخته است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر با بیان اینکه نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی در این شهرستان نیز شبانه‌روز تلاش کردند تا به امنیت مردم خدشه‌ای وارد نشود، بیان کرد: باید نعمت امنیت را قدر بدانیم و آب به آسیاب دشمن نریزیم.

فارسی با اشاره به تلاش‌های گسترده و بی‌وقفه دولت سیزدهم در تمامی حوزه‌ها، خاطرنشان کرد: بر اساس فرموده‌های رهبر فرزانه انقلاب، با به روی کار آمدن دولت سیزدهم، نوری از امید در جامعه تابیده شده و مردم به این دولت امیدوار هستند و این بزرگترین سرمایه است.

دستاوردهای دولت سیزدهم باید مرتب بازگو شود

به گفته وی؛ تلاش‌هایی که در دولت مردمی و انقلابی سیزدهم صورت گرفته، بیانگر این است که این قطار پیشرفت به سرعت در حال تلاش است و دشمنان خارجی و خودفروخته با هزینه‌های هنگفت، می‌خواهند مانع سرعت و حرکت این قطار شوند، اما با تلاش دولت روزبه‌روز به سرعت قطار که همان خدمت‌رسانی به مردم است، بیشتر می‌شود و باید امیدوار باشیم.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر با تاکید بر اینکه باید دست به دست هم دهیم تا مشکلات روزبه‌روز مرتفع شود، خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی، نهادها و ارگان‌ها تاکید کرد: هیات دولت در شهرستان ملایر من و شما هستیم و باید کار و تلاش کنیم تا سرعت این قطار بیشتر شود.

فارسی یادآور شد: امید و اعتمادی که بین مردم ایجاد شده، باید با صرف وقت بیشتر و ارایه خدمت صادقانه و بی‌منت به مردم تقویت شود.

وی در عین حال به سفرهای اخیر رئیس جمهور به کشورهای مختلف از موضع قدرت و عزت اشاره و بیان کرد: مراسم استقبال دولتی و مردمی عربستان از رئیس جمهور، افتخار برای مردم و عزت نظام و دولت است و این دستاوردهای بزرگ را باید تبیین کنیم.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر با بیان اینکه دشمن مُدام در حال سنگ‌اندازی علیه دولت و نظام است، گفت: در کنار تمامی اقدامات سیاسی و دیپلماسی، اقدامات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دولت را نیز نباید فراموش کنیم.

فارسی با اشاره به رکود اقتصادی ۱۰ ساله در کشور، تاکید کرد: امروز به لطف تلاش‌های شبانه‌روزی دولت سیزدهم، رشد اقتصادی به مثبت چهار رسیده و بخش صنعت نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد ۱.۵ درصدی داشته که با یک سال گذشته قابل مقایسه نیست.

ارائه خدمت بی‌منت به مردم؛ رویکرد مهم دولت

وی همچنین جهش صادرات نفت خام و میعانات گازی، بهره‌برداری از طرح آبرسانی سنندج، شهر همدان و ۱۵۰۰ روستا، انعقاد موافقت‌نامه جامع همکاری‌های ۲۰ ساله با روسیه و ۲۵ ساله با چین، قرارداد گازی ایران و ترکمنستان و آذربایجان پس از پنج سال توقف، واردات واکسن و مهار کامل کرونا اشاره کرد و افزود: این دستاوردها شعار نیست، موفقیت‌های بزرگ دولت سیزدهم است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر یادآور شد: شفاف‌سازی صورت‌های مالی بانکی و شرکت‌ها، پرداخت سود سهام عدالت، افزایش ۲۰ درصدی صادرات صنعتی نسبت به سال گذشته، رشد ۶۸ درصدی ترانزیت خارجی، رشد ۲۲ درصدی ترانزیت کالای ایران و مردمی‌سازی یارانه‌ها، دستاوردهایی است که در دولت سیزدهم اتفاق افتاد.

فارسی اضافه کرد: در بحث خرید گندم مشکل داشتیم، اما با تلاش دولت، سال گذشته نسبت به سنوات گذشته رشد چند درصدی در خرید گندم داشتیم و مطالبات کشاورزان نیز صفر است.

وی همچنین دستیابی دانشنمدان ایرانی به ژن درمانی سرطان، ثبت رکورد ۱۳ روزه بدون فوتی کرونا، اجرایی شدن طرح رتبه‌بندی معلمان پس از ۱۱ سال، ساخت و تعمیر نفت‌کش‌های عظیم و اعزام به ونزوئلا، حذف ارز رانتی ۴۲۰۰ تومانی، تسهیل صدور مجوزهای کسب و کارها، ساماندهی ۱۸ میلیون دستگاه کارتخوان و اتصال به درگاه مالیاتی، توزیع عادلانه آرد و نان و انتشار اسامی بدهکاران بزرگ بانکی را از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم برشمرد.

تغییر رویکرد دولت سیزدهم از وابستگی به وارستگی

امام جمعه موقت ملایر نیز گفت: دولت مردمی و انقلابی سیزدهم با همتی مضاعف، اراده جدی نیروهای جوان و پرتلاش، وارد عرصه شد و با اقتدار شروع به کار کرد و امیدها در دل مردم زنده شد.

حجت الاسلام "احسان ترکاشوند" تاکید کرد: با وجود اینکه دشمنان سنگ‌اندازی و توطئه‌های زیادی علیه دولت سیزدهم به راه انداختند، سال گذشته را با موفقیت پشت سر گذاشتیم و امسال با سفرهای امیدبخش رئیس جمهور و اعضای هیات دولت در داخل و خارج کشور با تغییر رویکرد وابستگی به وارستگی، شروع شد.

وی با تاکید بر اینکه گشایش‌های امروز بر سر سفره مردم نیز بروز و ظهور خواهد کرد، افزود: در کنار موفقیت‌های سیاسی و دیپلماسی، نباید فعالیت‌های اقتصادی دولت را نادیده بگیریم.

امام جمعه موقت ملایر با بیان اینکه علاوه بر رفع مشکلات معیشتی باید به دنبال اصلاح زیرساخت‌ها باشیم، ادامه داد: در سال پیش‌رو باید طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب، برای مهار تورم و رشد تولید تلاش کنیم.