یزد- ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: منشور اخلاقی برای تشکل‌های دینی و هیات‌های مذهبی استان تدوین و بر اساس این منشور برای تمامی بخش‌های مختلف یک تشکل و هیات‌مذهبی اهداف و برنامه‌های متنوع بر اساس شرایط روز و نیاز مردم و جوانان پیش بینی شده است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی روز یکشنبه در همایش روحانیون شهرستان یزد با تبیین اهمیت و نقش هیات‌های مذهبی و تشکل‌های دینی و فرهنگی در تراز انقلاب اسلامی، ادامه داد: اجرای برنامه‌های مختلف مناسب تمامی ایام سال توسط هیات‌های مذهبی با حضور جوانان و جلب مشارکت آحاد مردم باید جدی گرفته شود.

این مسئول در ادامه با توجه به نزدیک بودن ماه محرم حسینی، برنامه‌ریزی برای هیات‌های مذهبی و هدایت‌گری آنها را مهم توصیف کرد و گفت: باید روحانیون و خطبا از فرصت این ماه برای جهاد تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در جامعه استفاده کنند.

نجیمی در خصوص توطئه فرهنگی و رسانه‌ای دشمنان علیه نظام و انقلاب اسلامی به خصوص نسل جوان نیز اظهار داشت: بعضی‌ها در صدد فاصله انداختن میان هیات‌های مذهبی استان با نظام اسلامی هستد که باید در این خصوص همه هشیار باشند تا فریب دشمن را نخورند.

وی اظهار کرد: یکی از خلاء‌های مهم در برخی هیات‌ها عدم حضور موثر و فعال روحانیون است که اگر این حضور بیشتر شود موجب توسعه و ترویج آموزه‌های دینی صحیح و اصلاح خط فکری منطبق بر اصول اساسی انقلاب اسلامی خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد با بیان توجه و تجلیل مقام معظم رهبری از سینه‌زنی سنتی هیات‌های مذهبی یزد گفت: روش سینه‌زنی هیات‌های یزد، خاص و برای مردم دیگر استان‌ها جذاب است که باید این سنت حسنه را برای آیندگان به یادگار گذاشت.

استان یزد بیش از سه هزار مسجد و حسینیه و ۲ هزار و ۵۰۰ روحانی دارد.