آیین سوگواری شهادت حضرت امام‌ رضا(ع) در استان یزد برگزار شد

یزد- ایرنا- آیین سوگواری شهادت مظلومانه حضرت امام‌ رضا (ع) دوشنبه شب با حضور اقشار مردم مومن در اکثر حسینیه‌ها، مساجد و بقاع متبرک امامزادگان استان یزد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین‌های معنوی که تا پاسی از شب ادامه داشت، عاشقان خاندان عصمت و طهارت (ع) در سوگ شهادت امام رضا (ع) به عزاداری پرداختند .

هیات‌های مذهبی سینه‌ زن و زنجیرزن و تشکل‌های دینی در فضایی معنوی به مناسبت شهادت امام رضا(ع) به مرثیه‌خوانی و سوگواری پرداختند و تعدادی از اساتید حوزه و دانشگاه و کارشناسان مذهبی نیز سیره، شخصیت، فضایل، مناقب و خدمات امام رضا (ع) به جامعه اسلامی را تبیین کردند.

مشابه این آیین با حضور پرشور مردم به خصوص جوانان با برنامه‌های فرهنگی، مذهبی در اکثر مناطق و شهرستان‌های استان یزد بر اساس سنتی دیرینه برگزار شد که این آیین ها امروز نیز در اکثر تکایا ادامه دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: همزمان با دهه پایانی ماه صفر و ایام شهادت جانسور حضرت امام رضا (ع) بیش از ۱۰۰ هیات عزاداری از این استان عازم مشهد مقدس شده‌اند.

حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این هیات‌های مذهبی با حضور در آستان مقدس حضرت امام رضا (ع) به عزاداری و سوگواری می‌پردازند.        

امام رضا (ع) در آخر ماه صفر سال ۲۰۳ هجری قمری در سن ۵۵ سالگی در طوس به دست مامون، خلیفه عباسی به شهادت رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha