گچساران- ایرنا-مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: بیش از ۴۳۶ میلیاردریال در قالب طرح های عمرانی برای توسعه بخش کشاورزی گچساران از سال گذشته تاکنون هزینه شد.

علی دستلاف روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان اعتبار برای ساخت کانال آبیاری، جاده بین مزارع، ساخت خط انتقال، اجرای سیستم آبیاری تحت فشار، تامین آب اراضی کشاورزی و ... هزینه شد.
وی بیان کرد: هم اکنون ساخت ۱۷ کانال آبیاری در روستاهای گچساران به طول ۲ کیلومتر با اعتبار ۴۲ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در دست اجراست.

دستلاف اظهار کرد: طرح تامین آب و اجرای سیستم قطره ای باغات اسپر با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی و اعتبار ۸۵ میلیارد ریال در دست اجراست که با تکمیل این طرح ۷۵ هکتار از باغات و زمین های کشاورزی این منطقه به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز خواهد شد.

وی ابراز کرد: احداث خط انتقال و خرید لوله پلی اتیلن برای تامین آب اراضی کشاورزی امامزاده جعفر و ماهور باشت به طول ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر با اعتبار ۳۷ میلیارد ریال و پیشرفت ۸۰ درصد از دیگر طرح های کشاورزی در دست اجرا در این شهرستان است.

دستلاف افزود: ساخت سه جاده بین مزارع با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد هم اکنون در دست اجراست.

مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: هم اکنون خرید لوله پلی‌اتیلن به طول ۶ هزار ۶۰۰ متر برای تامین آب اراضی کشاورزی لیشتر (اسلام آباد و آب انجیر) همراه با اتصالات با اعتبار ۹۲ میلیارد ریال با پیشرفت ۷۵ درصد در حال انجام است .
دستلاف ابراز کرد: خرید لوله پلی اتیلن برای تامین آب اراضی تنگ انگشترک در سطح ۳۵۰ هکتار و پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد در دست اجراست و تاکنون برای این طرح ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی تصریح کرد: بازسازی و مرمت ایستگاه‌های پمپاژ دیل، آرو، دژسلیمان، آب توت و شامبراکان با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال و پیشرفت ۵۰ درصد از دیگر طرح های در دست احداث جهاد کشاورزی این شهرستان است.

دستلاف اظهار کرد: ساخت ایستگاه پمپاژ و شبکه آبیاری تحت فشار بابا کلان (خرید کابل برق)به مساحت ۵۷۰ هکتار و ۵۰ میلیارد ریال اعتبار هم اکنون در دست اجراست و این طرح هم اکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی گچساران ادامه داد: عملیات اجرایی گلخانه‌ای ماهور باشت در سطح ۲۸ هکتار با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال و با پیشرفت ۸۰ درصد و اشتغالزایی ۱۸۰ نفربه صورت مستقیم در دست اجراست.

وی گفت: مجتمع گلخانه‌ای ناصرآباد در سطح ۲۴ هکتار با اعتبار ۳۰ میلیارد اعتبار و پیشرفت ۶۸ درصد در حال اجرا می باشد که این طرح زمینه اشتغالزایی ۱۵۰ نفر را فراهم خواهد کرد.

دستلاف ابراز کرد: هم اکنون پنج خانه ترویج کشاورزی در دهستان‌های بویراحمد گرمسیر، دهستان بی‌بی حکیمه، دهستان امامزاده جعفر، روستای سرآب‌ننیز، روستای خیرآباد و یک مرکز خدمات کشاورزی نیز در منطقه لیشتر فعالیت دارند.