بیش از ۲هزار میلیارد ریال طرح در بخش کشاورزی گچساران در دست اجراست

گچساران- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت:  ۲ هزار و ۸۶ میلیارد ریال طرح های اقتصادی در بخش کشاورزی در این شهرستان در دست اجراست.

علی دستلاف روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح ها در زمینه ساخت و توسعه سردخانه، کشتارگاه طیور، گلخانه و ... است.

وی بیان کرد: ساخت سردخانه ۸۰ تنی در شهرک صنعتی چهار بیشه هم اکنون با اعتباری بیش از ۴۸ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در دست ساخت است که با تکمیل آن برای هشت نفر به اشتغال مشغول خواهند شد.
دستلاف ادامه داد: توسعه سردخانه تک کام به ظرفیت ۲۰۰ تن و اشتغالزایی پنج نفر با اعتبار ۳۸ میلیارد ریال در دست ساخت است.

وی تصریح کرد: همچنین کشتارگاه طیور دلناز (زنجیره تولید گوشت سفید) در زمینی به مساحت ۲۵ هزار مترمربع و زیر بنای هفت هزار متر مربع در منطقه لیشتر گچساران در دست اجراست.

دستلاف میزان پیشرفت فیزیکی این طرح را ۸۰ درصد اعلام کرد و گفت: تولید سالانه این کشتارگاه ۴۰ هزار تن خواهد بود که در صورت بهره برداری ۳۵۰ نفر را بصورت مستقیم و غیرمستقیم به اشتغال مشغول خواهد کرد.
وی ابراز کرد: برای اجرای این طرح اقتصادی بیش از یکهزارو ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز می باشد و دارای سردخانه یکهزار تنی، تصفیه‌خانه تبدیل ضایعات، تولید پودر خون و پودر گوشت است.

دستلاف بیان کرد: بزرگترین گلخانه ای هیدروپونیک محصولات سبزی و صیفی جنوب کشور در گچساران با اعتبار بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال در دست اجراست و این طرح هم اکنون ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی افزود: مساحت این گلخانه ۱۳۸ هزارو ۵۰۰ متر مربع می باشد که ۱۰۰ هزار متر مربع از مساحت این گلخانه زیر کشت محصولات سبزی و صیفی خواهد رفت.

وی ابراز کرد: تولید سالانه این گلخانه سه هزارو ۵۰۰ تن است که با اجرای این طرح بیش از ۱۵۰ نفر بصورت مستقیم و ۲۱۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

صدور ۴۱ میلیارد ریال دامدار کارت در گچساران

مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: صدور دامدار کارت در گچساران برای متقاضیان از سوی جهاد کشاورزی انجام می شود.

وی ابراز کرد: ۴۱ میلیارد ریال تسهیلات بانکی در قالب دامدار کارت به بهره برداران این شهرستان ازسال گذشته تاکنون پرداخت شده است.

دستلاف اظهار کرد: این تسهیلات به ۵۷ نفر متقاضی در گچساران پرداخت شده است.

وی ابراز کرد: همچنین از سال گذشته تاکنون ۱۲ نفر متقاضی برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به میزان ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال معرفی شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha