شهرری - ایرنا - تولیت آستان حضرت عبدالعظیم (ع) گفت: کم کاری و تساهل در پرداختن به مقوله های فرهنگی و اجتماعی زمینه ساز آسیب‌های مهلک است و بایستی در این ارتباط با برنامه‌ریزی مناسبتر عمل شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر روز دوشنبه در نشست شورای اداری مدیران بقاع و امامزادگان شهرستان ری، از تلاش های بقاع متبرک شهرستان ری برای اشاعه فرهنگ دینی و اجرای برنامه های قرآنی و مذهبی قدردانی کرد و استفاده مطلوب از فرصت تعطیلات تابستان برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان را خواستار شد.

این مسئول تاکید کرد: برای تثبیت و ارتقا سطح باورهای دینی در جامعه باید کوشاتر باشیم و از فرصت های موجود به نحو مطلوبتری بهره گیری شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر در گذشته گفته می شد ابزار و امکانات در اختیار نداریم اما امروز بسیاری از ظرفیت ها نظیر مدارس ، دانشگاهها، صدا و سیما ، مساجد، اوقاف به عنوان فرصتی است تا به نحو مطلوب بمنظور تعمیق باورهای دینی و بسط فرهنگ مذهبی و آموزه های اخلاقی و انسانی مورد استفاده قرار گیرند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) با اشاره به بروز برخی ناهنجاری های اجتماعی تصریح کرد: لازم است سطح معرفت دینی آحاد جامعه ارتقا یابد و مبتنی بر فرمایشات و رهنمودهای ائمه برای تسری ارزشهای الهی و انسانی در سطوح مختلف کوشید تا گروههای مختلف جامعه با درک صحیح از مفاهیم دینی، زندگی فردی و اجتماعی خود را سامان دهند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری نیز در این نشست به تشریح برنامه های فرهنگی، قرآنی و اجتماعی امامزادگان و بقاع متبرک در این شهرستان پرداخت و فرماندهی انتظامی شهرستان ری نیز از آمادگی برای تامین امنیت محافل فرهنگی و مذهبی و مناسبتهای دینی خبر داد.

در پایان این نشست از خدمات سید جبار رضوی قایم مقام پیشین آستان حضرت شیخ صدوق قدردانی شد.