مراغه- ایرنا- سرپرست شهرداری مراغه گفت: اجرای طرح احداث کمربندی غربی مراغه که ۱۰ خرداد سال ۱۳۹۰ آغاز و به حال خود رها شده بود، از سرگرفته شد.

«شهرام مروتی» روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح به طول سه کیلومتر و عرض ۴۵ متر در ورودی غربی شهر، میدان بسیج را به «طالب‌خان» وصل می‌کند.

وی افزود: مسیر رفت این طرح از سمت میدان بسیج همچنان خاکی و در حال استفاده است و مسیر دیگر نیاز به تسطیح و زیرسازی دارد.

به گفته سرپرست شهرداری مراغه، حجم آسفالت‌ریزی این طرح ۱۷ هزار تن بوده و اعتبار مورد نیاز برای اجرای آن حدود ۲۵ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: کمربندی غربی مراغه بخشی از کمربندی شمالی شهر است و این طرح نقش توسعه شهری، تامین راه دسترسی شهرک‌های آتی الاحداث، تامین راه دسترسی به رصدخانه و همچنین نقش پدافند غیرعامل برای شهر را دارد.

«مروتی» اضافه کرد: این طرح به عنوان یکی از محورهای ترافیکی و حمل و نقل شهری و برون‌شهری لازمه توسعه شهر بوده و موجب تسهیل در تردد خودروها و وسایل نقلیه به داخل شهر و گلشن زهرا (س) و در نهایت موجب کاهش بار ترافیکی مراغه خواهد شد.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از این کمربندی، شهرداری می‌تواند بخشی از فعالیت‌های تجاری شهر در این منطقه را تامین و همچنین یکی از مطالبات به حق شهروندان تحقق یابد.

علاوه بر کمربندی غربی چند طرح دیگر در حال اجراست

رییس شورای اسلامی شهر مراغه نیز به خبرنگار ایرنا بیان کرد: علاوه بر کمربندی غربی چندن طرح دیگر از جمله پل «دخیل»، «پیاده‌روسازی کمربندی شمالی» و «بهسازی دره انزاب» اکنون در حال اجراست.

«رضا عسکری» افزود: فاز نخست از مسیر سلامت با ۲۵ میلیارد تومان اعتبار، اصلاح جوب‌های خیابان دارایی و کدبندی معابر از میدان مجلس تا میدان مادر نیز اکنون در مرحله اجرا قرار دارد.

وی از دیگر طرح‌های عمرانی در حال اجرا به طرح اوحدیه با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی اشاره کرد و گفت: چند طرح دیگر از جمله ساماندهی میدان ملارستم و پارک شادی هم به زودی آغاز می‌شود.

۶۰۰ هزار مترمربع آسفالت‌ریزی در مراغه برنامه‌ ریزی شده است

رییس شورای اسلامی شهر مراغه با بیان اینکه سال گذشته ۳۵۰ هزار مترمربع در سطح شهر آسفالت‌ریزی شده بود، بیان کرد: امسال به میزان ۶۰۰ هزار مترمربع آسفالت‌ریزی می‌شود و با تداوم این روند، در عرض چهار سال آینده روکش آسفالت سطح شهر نونوار خواهد شد.

به گزارش ایرنا چهل‌وهفتمین شهردار مراغه طی ۱۲ شهریور سال جاری برکنار شد و از آنجایی که «بهمن محمودی» به عنوان شهردار منتخب شورای ششم، جزء اعضای فعلی شورای اسلامی شهر است، بر همین اساس «شهرام مروتی» تا زمان تعیین تکلیف شهردار جدید، به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب شد؛ دوره‌ای که از آن به عنوان دوره گذار یاد می‌شود و انتظار می‌رود تا این مرحله با کار همراه باشد.