تهران - ایرنا - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرهنگ هم از سنگ اندازی برخی به قطار پیشرفت دولت مصون نمانده‌است، گفت: وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی بدون توجه به تلاش‌های مذبوحانه برخی از معاندان به مسیر خود در توسعه فرهنگ وهنر کشور ادامه دهد.

سمیه رفیعی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیاست درستی را برای حفظ ارزش‌های الهی، توحیدی و انقلابی ملت ایران در پیش گرفته است و این سیاست در حوزه شعر، سینما، موسیقی، تئاتر و دیگر بخش‌های هنری و فرهنگی کشور در حال اجراست.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: از طرفی تحولات جدی و مهمی در حوزه فرهنگ و هنر کشور در حال شکل‌گیری است که بخش مهمی از آن به مدیریت عالمانه و پیگیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مربوط است.

وی با اشاره به بند (ه) تبصره ۹ لایحه بودجه ۱۴۰۲ تصریح کرد: در این بند با تلاش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، قانونی مصوب شد که طبق آن یک درصد از منابع نهادها و دستگاه‌های کشور به حوزه فعالیت‌های فرهنگی، هنری، کتاب، موسیقی،‌ سینما و غیره اختصاص داده شود که در عمل نشانه تلاش این وزارتخانه برای شکوفایی و توسعه فضای فرهنگی در کشور است.

این نماینده مجلس با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌ها متعدد فرهنگی و جشنواره‌های فیلم، موسیقی و تئاتر در ایام دهه فجر یادآور شد: برگزاری موفق این رویدادها نشانه عزم وزارتخانه برای موفقیت در حوزه‌های مختلف فرهنگی است که در ۲ سال گذشته روند رو به رشدی را طی کرده است.

رفیعی درباره تولید و ساخت فیلم‌های فاخر سینمایی و سریال‌های تلویزیونی که پیش تولید و تولید آن از ابتدای دولت سیزدهم توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: عده‌ای علاقه ندارند این پیشرفت‌ها و موفقیت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد در دولت سیزدهم دیده شود و تلاش می‌کنند به قطار پیشرفت دولت در بخش‌های مختلف از جمله بخش فرهنگ و هنر سنگ اندازی کنند.

وی یادآور شد: حرکت رو به جلوی قطار فرهنگی کشور خاری به چشم برخی از معاندان است و تلاش می‌کنند با حاشیه سازی، لجن پراکنی و هزینه سازی این حرکت متوقف یا کند شود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: البته باید به این تلاش‌های مذبوحانه توجه نکرد و از همه ابزارها برای توسعه امید در جامعه استفاده کرد و امیدواریم وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی که وظیفه مهمی را در حوزه فرهنگ و هنر کشور به عهده دارد، بدون توجه به این حواشی به مسیر خود ادامه دهد.