کرمانشاه - ایرنا - رئیس شبکه بهداشت و درمان کنگاور از اختصاص ۳۹ میلیارد ریال اعتبار جهت اجرای برنامه پزشک خانواده شهری در این شهرستان در سال جاری خبر داد.

«ادریس خالدی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: برنامه توسعه مراقبت های بهداشتی و پزشکی خانواده در حال حاضر از مهم ترین برنامه های در دست اجرا در شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگاور است.

وی در ادامه اظهار کرد: یکی از مشکلات در کشور ما که شاخصه‌های بهداشت و درمان را پایین آورده، تشخیص و شناسایی بیماری‌های خاص در مراحل آخر به دلیل غربالگری پایین است.

خالدی تاکید کرد: در همین راستا طرح پزشک خانواده شهری توسط دولت سیزدهم در حال اجرا است و کنگاور نخستین شهر استان کرمانشاه است که طرح پزشک خانواده در آن اجرا می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کنگاور ادامه داد: قرار است هر پایگاه سلامت سه هزار نفر را با یک پزشک و ۲ مراقب زیر پوشش قرار دهد.

خالدی با بیان اینکه اکنون با ۱۳ پزشک از ۱۸ پزشک طرح پزشک خانواده شهر کنگاور قرار داد بسته ایم؛ گفت: در طرح پزشک خانواده شهری به ازای هر پزشک سه هزار نفر و برای هر مراقب بهداشتی هزار و ۵۰۰ نفر تعریف شده که امیدواریم طرح پزشک خانواده در شهر کنگاور به طول کامل اجرایی شود.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: تیم پزشک خانواده متشکل از یک پزشک و ۲ مراقب سلامت است که در واحدهای ارائه خدمات سلامت مستقر می‌شوند؛ این واحدها صرفاً مطب‌ها نیستند، بلکه پایگاه‌های سلامت و مراکز جامع خدمات سلامت محل استقرار تیم سلامت خواهند بود.

شهرستان کنگاور در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.