به گزارش ایرنا از اعلام روز چهارشنبه استانداری تهران؛ میرمحمد غراوی با اشاره به حجم تردد و مشکلات ترافیکی در شرق و شمال شرق استان در دهه اخیر، اظهار داشت: با توجه به تردد بیش از ۱۵۰ هزار خودرو در روز از محور تهران _ شریف آباد در محدوده پاکدشت و همچنین به وجود آمدن معضلات ترافیکی در محدوده گیلاوند و شهر دماوند در محور تهران _ فیروزکوه، اجرای کنارگذر کمربندی در محورهای فوق الذکر ضروری و اجتناب ناپذیر است.
این مسئول خاطرنشان کرد: پس از مطالعه و پیشنهادات از سوی مشاوران طرح در جلسه بررسی و حل و فصل معضلات ترافیکی شهرهای مسیر تهران شمال و امکان سنجی طرح پیشنهادی کریدور شمالی محور تهران شریف آباد، با کلیات طرح ها موافقت شد.
وی افزود: مقرر شد مشاوران طرح نسبت به تکمیل مطالعات جهت اخذ مجوزهای استانی و کشوری اقدام کنند.
به گزارش ایرنا، کمربندی ۳۲ کیلومتری جنوب پاکدشت، از ابتدای شهر فرونآباد از محور امام رضا(ع) جدا شده و پس از طی مسیر، از انتهای شهر شریفآباد به عنوان خروجی استان تهران، بار دیگر خودروها را به محور امام رضا(ع) وارد میکند.
مرداد ماه سال ۹۸ بود که عملیات اجرایی فاز نخست این محور به طول ۱۰ کیلومتر و عرض ۷۶ متر توسط قرارگاه خاتم الانبیاء آغاز شد ولی تأمین نشدن اعتبار مورد نیاز، اجرای آن را بار دیگر متوقف کرد .
شهرستان پاکدشت با دو بخش مرکزی و شریفآباد و با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوبشرق تهران و در مسیر محور امام رضا(ع) واقع شده است.
شهرستان دماوند از ۲ بخش مرکزی و رودهن تشکیل شده و در ۴۵ کیلومتری شرق پایتخت قرار گرفته است.