ارومیه - ایرنا - پنجاه و چهارمین کمیته فرعی امنیتی ارومیه - حکاری روز پنجشنبه با حضور هیات ایرانی به ریاست «غلامحسین عماری» فرماندار ارومیه و «ادریس اک بیک» والی استان حکاری کشور ترکیه برگزار شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری ارومیه، طرفین در این نشست که به میزبانی والی حکاری برگزار شد ضمن تشریح موضوعات، موارد امنیتی و مرزی به تدابیر و تمهیدات لازم با استفاده از حداکثر ظرفیت نیروی انسانی و تجهیزاتی برای مقابله با عناصر تروریستی تاکید کردند.

استفاده از ظرفیت مرز مشترک میان دو کشور در جهت ارتقای مراودات تجاری و مرزی یکی دیگر از مباحث مهم این نشست بود.

در ادامه این نشست در خصوص هماهنگی‌های بیشتر مدیران گمرک سرو - اسندره در جهت تسهیل در امور مرتبط به گمرکات ۲ کشور و ارومیه و حکاری تاکید شد و طرفین به ظرفیت‌های موجود ارومیه - حکاری اشاره و خواستار ملاقات‌هایی بین مسوولین ارومیه - حکاری در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، گردشگری و سایر موارد مورد علاقه طرفین شدند.

در این نشست مقرر شد پنجاه و پنجمین نشست مشترک کمیته فرعی - امنیتی میان ارومیه و حکاری به میزبانی شهرستان ارومیه برگزار شود.

غلامحسین عماری فرماندار شهرستان ارومیه روز پنجشنبه به همراه هیاتی متشکل از مسوولان اجرایی این شهرستان برای شرکت در پنجاه و چهارمین کمیته فرعی امنیتی، ارومیه - حکاری با استقبال رسمی ادریس اک بیگ والی استان حکاری از طریق مرز سرو وارد ترکیه شد.