قشم - ایرنا - مدیرعامل انجمن حمایت‌های پزشکی بیماران بی‌بضاعت ایرانی اعلام کرد: با تلاش پزشکان داوطلب کاروان سلامت این انجمن اعزامی به روستای ریگوی جزیره قشم یکهزار و ۷۹ نفر از بیماران و نیازمندان بخش شهاب و روستاهای غرب این جزیره از خدمات بهداشتی، درمانی آنان بهره‌مند شدند.

امیر سیروس سعیدی عصر جمعه در حاشیه برگزاری آیین تجلیل از خدمات پزشکان نیکوکار این کاروان سلامت اعزامی از تهران که در سالن شهرداری قشم برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: این تعداد خدمات در ۴۸ ساعت گذشته و از سوی از ۱۷ پزشک فوق تخصص قلب، فوق تخصص زنان، فوق تخصص ریه، فوق تخصص گوارش و کبد، متخصص داخلی مغز و اعصاب، متخصص چشم، متخصص داخلی، متخصص پوست، متخصص ارتوپد، جراح مغز و اعصاب، جراح عمومی، اپتومتریست، روانپزشک و ماما به بیماران نیازمند انجام شده است.

وی گفت: بیشترین خدمات ارایه شده از سوی پزشکان اعزامی این کاروان سلامت در حوزه های داخلی، زنان، ارتوپدی، قلب، جراحی عمومی، اپتومتریست (بینایی سنجی) و مغز و اعصاب، به صورت رایگان بوده است.

مدیرعامل انجمن حمایت های پزشکی بیماران بی بضاعت ایرانی با بیان اینکه قصد داریم در برنامه ای یک ساله و در هر فصل کاروان سلامت را به صورت ملی برای ارایه خدمات رایگان سلامت به جزایر ایرانی خلیج فارس اعزام کنیم، افزود: این کاروان ها با توجه به ارزیابی و بیماریابی تیم های پیش رو و ارزیاب این انجمن انجام خواهد شد.

سعیدی انجام معاینه رایگان، تجویز دارو، انجام اکوکاردیوگرافی، سونوگرافی در محل، انجام خدمت رایگان چشم پزشکی و حتی ارجاع بیماران برای بستری و درمان طولانی مدت از روز شنبه (سوم تیرماه ۱۴۰۲) به بیمارستان های تخصصی تهران را به عنوان خدمات ارایه شده نخستین کاروان سلامت این انجمن اعزامی به مناطق محروم و کم برخوردار جزیره قشم عنوان کرد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.