بیماران نیازمند قشم توسط پزشکان داوطلب هلال احمر معاینه رایگان شدند

قشم - ایرنا - رییس جمعیت هلال احمر قشم گفت: بیماران نیازمند روستاهای غرب این جزیره در آستانه سی و چهارمین سالروز ارتحال امام خمینی (ره) و پاسداشت شصتمین سالگرد قیام خونین پانزدهم خرداد توسط پزشکان داوطلب این جمعیت معاینه رایگان شدند.

احمدنور سرودی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: حمایت از نیازمندان و مستضعفان به عنوان یکی از شعارهای اصلی و اولیه انقلاب اسلامی است که حضرت امام خمینی (ره) در زمان حیات طیبه خود بارها به آن تاکید و فرمودند: «گمان نمی ‌کنم عبادتی بالاتر از خدمت به محرومین وجود داشته باشد.»

وی ادامه داد: رهبر فقید انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی در تمامی عمر گرانمایه خود همواره بر رسیدگی به وضعیت مستضعفان و محرومان جامعه و رفع مشکلات آنان تاکید داشتند و احقاق حقوق این طبقه و برقراری عدالت اجتماعی از دغدغه های همیشگی آن امام بزرگوار بود.

رییس جمعیت هلال احمر قشم توضیح داد: در آستانه سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) پزشکان داوطلب و خیر عضو این جمعیت، با هماهنگی کامل با جمعیت هلال احمر استان هرمزگان، فرمانداری و شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرزی قشم برای ارائه خدمات عام المنفه و رایگان درمانی به بیماران نیازمند غرب این جزیره اعلام آمادگی کردند که با برنامه ریزی های انجام شده از سوی این جمعیت، نخستین کاروان سلامت داوطلبان جمعیت هلال احمر متشکل از پزشکان متخصص زنان و زایمان، داخلی، مامایی و پزشکان عمومی به منظور درمان بیماران و نیازمندان اعزام شدند.

بیماران نیازمند قشم توسط پزشکان داوطلب هلال احمر معاینه رایگان شدند

سرودی اضافه کرد: این کاروان سلامت در مدت زمان حضور خود در غرب جزیره قشم به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم روستاهای کُنار سیاه، تُم گز، سر ریگ، دولاب، چاهو شرقی، چاهو غربی و عایشه آباد خواهد پرداخت.

وی گفت: تمام پزشکان اعزامی در قالب کاروان سلامت به روستاهای محروم و کم تر برخوردار غرب جزیره قشم، عضو داوطلب جمعیت هلال احمر هستند که هر ساله با هدف بهبود وضعیت بهداشتی، فعالیت های انسان دوستانه را به صورت رایگان انجام می دهند.

رییس جمعیت هلال احمر قشم اعلام کرد: در اجرای این خدمات رسانی، بیماران نیازمند دریافت خدمات بهداشتی و درمانی با مراجعه به پزشکان داوطلب هلال احمر، خدمات متنوع درمانی عمومی و تخصصی در حوزه زنان و زایمان و داخلی را دریافت خواهند کرد.

بیماران نیازمند قشم توسط پزشکان داوطلب هلال احمر معاینه رایگان شدند

وی با تقدیر از پزشکان، این جمعیت در ارائه خدمات عام المنفعه و بشردوستانه به نیازمندان دریافت اینگونه خدمات گفت: این نیکوکاران واقعی همواره به عنوان حامیان اصلی این جمعیت در تمامی برنامه های بشردوستانه اعم از حوادث و سوانح به وقوع پیوسته با ارائه خدمات متنوع بهداشتی و درمانی یار و مددکار این جمعیت بوده اند و حتی در بدترین شرایط سخت اقتصادی روز به روز بر شمار کسانی که برای پیوستن به داوطلبان هلال احمر اعلام آمادگی می کنند، افزوده می شود. ‌

سرودی از حمایت های داوطلبانه و بشردوستانه وحید سلیمی‌ رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر، محمد محمدحسینی فرماندار قشم، مختار سلحشور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان، محمد ختو رییس شورای روستای تُم کز، عبدالحمید اسلامی رییس شورای سریگ، عبدالقادر نوری زاده دهیار تُم کز، محمد الماسی مدیر مدرسه متوسطه دوم استاد شهریار و اسماعیل مرجانی مدیر مدرسه شهید هاشمی نژاد برای اعزام و استقرار این کاروان سلامت در غرب جزیره قشم تشکر و قدردانی کرد.

بیماران نیازمند قشم توسط پزشکان داوطلب هلال احمر معاینه رایگان شدند

حضرت امام خمینی (ره) الگوی عالم عامل، وقت شناسی، مدیریت، شجاعت، خوش رفتاری، مردم‌داری، پارسایی و ساده زیستی ساعت ۲۲ و ۲۰ دقیقه شب سیزدهم خرداد ۱۳۶۸ به علت عارضه قلبی در سن ۸۷ سالگی چشم از جهان فروبست.

آیین تشییع پیکر امام راحل با حضور بیش از ۱۰ میلیون نفر که نزدیک به یک ششم جمعیت آن زمان کشور بود، به عنوان بزرگترین تشییع تاریخ، به ثبت رسید.

در قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲، مردم شهرستان‌ های ورامین و پیشوا با اطلاع از دستگیری امام راحل پای پیاده و کفن پوش به سمت تهران به حرکت در آمدند در این مسیر هفت تن از جوانان این دیار به نام‌های سیدمرتضی طباطبایی، حسن خانی، عزت الله رجبی، امیرهوشنگ، معصومشاهی، جعفر عرب مقصودی، مسیب مهابادی و ابوالقاسم اردستانی در پل تاریخی باقرآباد به دست نیروهای رژیم شاهنشاهی به شهادت رسیدند.

مراسم بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) در روز ۱۴ خرداد در حرم مطهر آن امام راحل، میعادگاه همه کسانی است که بیعت‌نامه سالانه خویش را با شرکت در این مراسم عظیم و معنوی در محضر روح خدا و در جوار آرامگاه شهیدان و در محضر رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی تجدید امضا می‌کنند.

به رسم همه ساله صدها هزار نفر از پیروان امام عظیم‌الشان در اقصی نقاط ایران و بسیاری از کشورهای دیگر که امکان حضور در مراسم حرم مطهر را ندارند، با شرکت گسترده خویش در برنامه‌هایی که از سوی ستادهای استانی و شهرستانی یا از سوی علاقمندان به حضرت امام در خارج کشور اعلام می‌شود، بر شکوه این مراسم ملی و بلکه جهانی می‌افزایند.

۱۳ خرداد ۱۴۰۲ مقارن با شب ارتحال امام عظیم الشان، ساعت ۲۰:۳۰ در حرم مطهر امام خمینی(ره)، رئیس‌جمهور حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی سخنرانی خواهند کرد.

روز ۱۴ خرداد ۱۴۰۲، شروع مراسم ساعت هشت صبح در حرم مطهر امام خمینی (ره)، تلاوت قرآن مجید، مدیحه سرایی مداحان اهل بیت (ع)، خیر مقدم و سخنان حجت الاسلام سید حسن خمینی یادگار گرامی حضرت امام و سپس همه شیفتگان و زائران حرم مطهر حضرت امام خمینی به سخنان مهم رهبر فرزانه انقلاب گوش جان می‌سپارند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha