زنجان - ایرنا - رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با بیان اینکه نشست زمین موجب فرو رفتن کامیون در زمین، ترکیدگی لوله و پر شدن آب در خانه مجاور شد، گفت: عملیات امداد و نجات با حضور سه اکیپ آتش‌نشانی به پایان رسید.

مجید امیرفضلی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: در پی تماس با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی مبنی بر وقوع نشست کوچه در خیابان دلجویی سه اکیپ امداد و نجات آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

وی اضافه کرد: پس از رسیدن نیروهای امداد و نجات مشخص شد، حادثه پس از گودبرداری یک کوچه و در پی نشست زمین رخ داده و همین موضوع موجب تخلیه نخاله‌ها در زمین و ترکیدگی لوله می‌شود.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان با بیان اینکه همین حادثه موجب نشت آب و پر شدن آن در خانه مجاور شده بود، اضافه کرد: در همین راستا عملیات امداد و نجات برای بیرون کشیدن کامیون و همچنین تخلیه آب توسط نیروهای آتش‌نشانی انجام شد و به پایان رسید.

مرکز شهر زنجان موسوم به خیابان دلجویی به محله چوکورها معروف است و با توجه به ویژگی آن در زمان بارش باران دچار بالازدگی آب می‌شود، مشکل بیرون‌زدگی آب‌های زیرسطحی چند سالی است که گریبانگیر مردم شهر زنجان خصوصاً قسمت‌های جنوبی این شهر شده و بنای تاریخی رختشویخانه نیز در همین منطقه واقع شده است.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان با پیگیری مستمر شخص استاندار، معاون عمرانی استاندار، میراث فرهنگی، شهرداری و آب و فاضلاب این مشکل حل شده است.

سید سعید صفوی از انجام مطالعات ژئوفیزیکی در رختشویخانه زنجان پس از گذشت حدود ۱۰۰ سال از ساخت این بنا خبر داد و گفت: گزارش عمومی این مطالعات در اختیار عموم قرار داده خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان انجام مطالعات ژئوفیزیک در رختشویخانه را اقدامی تحسین برانگیز برای پی بردن به لایه‌های زیرزمینی این بنا عنوان کرد و افزود: پس از انجام این مطالعات اقدامات عملیاتی‌تر در زمینه استحکام بنا و حل مشکلات آن در حوزه بالاآمدگی آب انجام خواهد شد.