زنجان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: زنجان طی شبانه روز گذشته با دمای هوای ۱۱ درجه سانتیگراد به عنوان دومین مرکز استان سرد کشور ثبت شد.

مرتضی قدیمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف تا قسمتی ابری است و از بعدازظهر با وزش باد مواجه خواهد شد که سرعت وزش باد نیز به طور لحظه ای به حد نسبتا شدید خواهد رسید.

وی یادآور شد: از امروز تا روز دوشنبه هفته جاری دمای هوا در نقاط مختلف استان خنک خواهد بود و از روز دوشنبه روند افزایشی دما را شاهد خواهیم بود.

قدیمی اظهار داشت: طی شبانه روز گذشته سجاس و سلطانیه با ۹ درجه سانتیگراد خنکترین و شهر حلب با ۳۴ درجه سانتیگراد گرمترین مناطق استان زنجان گزارش شد.

وی دمای هوای فعلی زنجان را ۱۸ درجه سانتیگراد بیان کرد و گفت: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش یافته است.

قدیمی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۱۱ و ۳۰ درجه، ابهر ۱۳ و ۲۸ درجه، خرمدره ۱۳ و ۲۷ درجه، آببر ۱۸ و ۲۹ درجه، سلطانیه ۹ و ۲۸ درجه، قیدار ۱۲ و ۲۹ درجه و ماهنشان ۱۶ و ۳۱ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.