اصفهان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت:وزش باد شدید و تُند بادهای لحظه ای و گرد و خاک همچنان تا روز دوشنبه بر روی استان فعال خواهد بود که در مناطق شرقی با گرد و خاک و کاهش دید همراه است و تبعاتی هم بر روی کلانشهر اصفهان خواهد داشت.

محمد رضا رفیعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اوج فعالیت این سامانه برای روز یکشنبه (فردا) و بیشتر در مناطق شرق و شمال شرق خواهد بود که موجب کاهش دید خواهد شد.

وی ادامه داد: تندبادهای لحظه ای و طوفان های گرد و خاک در ۲۴ ساعت گذشته از مناطق اردستان، خوروبیابانک، نایین و ورزنه گزارش شده و دید افقی در این مناطق به شدت کاهش یافته است.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان اظهار داشت: امروز دید افقی در اردستان به ۲ کیلومتر و در فرودگاه شهید بهشتی به چهار کیلومتر رسیده است.

وی اضافه کرد: سرعت وزش باد هم در کوهپایه، دهاقان و بویین و میاندشت به ۶۸ کیلومتر بر ساعت رسیده و تند باد لحظه ای از فرودگاه شهید بهشتی با سرعت ۴۸ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

رفیعی خاطرنشان کرد : دمای صبح امروز شهر اصفهان هم ۳۱ درجه سانتیگراد است که نسبت به روز گذشته تغییری نداشته است.

وی افزود: دمای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات شبانه روز گذشته به ۴۱ درجه سانتی‌گراد و در خنک‌ترین ساعات به ۲۳ درجه سانتی‌گراد رسید.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان بیان کرد: خوروبیابانک با دمای ۴۴ و بویین و میاندشت با دمای ۱۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان در شبانه روز گذشته بودند.