کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه گفت: طرح توسعه شرکت کابل باختر برای ۱۳۰ نفر فرصت شغلی ایجاد می‌کند و این یک کار ارزشمند در راستای افزایش تولید است و تلاش می‌کنیم مشکلات این طرح را برطرف کنیم تا هرچه سریعتر به بهره‌برداری برسد.

به گزارش ایرنا، «محمدطیب صحرایی» عصر شنبه در حاشیه بازدید از شرکت کابل باختر افزود: این طرح یکی از واحدهای صنعتی پیشرو و خوشنام در غرب کشور است که در زمینه تامین نیاز داخلی و همچنین صادرات به کشورهای همسایه بسیار موفق ظاهر شده است.

وی به نقش ویژه این شرکت در تامین کابل مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: یکی از سیاست‌ها و برنامه های مهم استان بهره‌گیری از ظرفیت های تولیدی استان و حمایت ویژه از این مجموعه‌ها در راستای تامین نیاز طرح‌های مهم و کلانی همچون نهضت ملی مسکن است.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: در همین راستا تلاش کرده ایم با تعریف بسته های تشویقی بستری را فراهم کنیم تا نیازهای پروژه های حوزه مسکن از طریق واحدهای تولیدی استان تامین شود و اینکار علاوه بر کمک به ایجاد یک اشتغال پایدار به کاهش هزینه‌ها در حوزه مسکن هم کمک می‌کند.

وی اظهار داشت: امیدواریم با همراهی و هم افزایی مجموعه های مختلف استان شاهد یک تحول و رونق مناسب در حوزه تولید و اشتغال استان باشیم.

صحرایی تلاش های صورت گرفته برای تامین برق مورد نیاز صنایع در تابستان را یادآور شد و گفت: در نشست اخیر استانداران با وزیر کشور، موضوع معافیت پنج استان دارای بیشترین نرخ بیکاری از قطع برق در تابستان از طرف کرمانشاه مطرح شد و به زودی این درخواست با امضاء استانداران این استان‌ها به رییس جمهور ارسال می شود.

وی تاکید کرد: تداوم فعالیت عادی صنایع در فصل تابستان به حفظ ظرفیت تولید و اشتغال استان‌های کمتر برخوردار و برنامه ریزی برای ارتقای آن بسیار کمک می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این بازدید مشکلات طرح توسعه کابل باختر و دریافت مطالبات آن از دستگاه‌ها و همچنین موضوع تامین برق و گاز این واحد مورد بررسی قرار گرفت.
شرکت کابل باختر تولیدکننده انواع سیم‌ها و کابل‌های مسی و آلومینیومی برای خطوط معمولی و فشار قوی است.

این مجموعه از شرکت های قدیمی کرمانشاه است که هم اکنون با ۲۵۰ نیرو و در قالب سه شیفت کاری مشغول کار است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از یک هزار واحد تولیدی با بیش از ۳۰ هزار نفر اشتغالزایی است.