یاسوج- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از پروژه تالار مرکزی یاسوج، گفت: چنانچه مشکلات این مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری تا ۱۵ تیر سال جاری رفع نشد با پیمانکار بر اساس قانون برخورد خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، پروژه تالار مرکزی یاسوج سال ۱۳۸۷ کلنگ زنی شد و قرار بود روزی این تالار قطب فرهنگی کشور شود در حالی که در حد یک غول آهنی نیمه کاره در پیشانی شهر باقی ماند، در ابتدای دولت سیزدهم تکمیل این پروژه در دستور کار قرار گرفت.

سید محمود اسلامی عصر شنبه در بازدید از پروژه تالار مرکزی یاسوج، اظهار کرد: تضامین لازم در این راستا دریافت شده است و در صورت رفع نشدن مشکلات تا زمان تعیین شده (۱۵ تیر) پیمانکار به خاطر کوتاهی در انجام وظایف و تعهدش باید پاسخگو باشد.

سال گذشته طرح های مطالعاتی برای واگذاری این پروژه به پیمانکار انجام شد و با حضور نمایندگان سازمان بازرسی و برنامه و بودجه این فرآیند انجام شد و قرار بود عملیات اجرایی آن آغاز شود.

وی افزود: این پروژه یک سری موانع و مشکلاتی را بر اساس نظر وزارتخانه و پیمانکار داشت که اکنون این موانع و مشکلات از دید ما برطرف شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز کرد: هفته گذشته مدیرکل دفتر نوسازی ما یک هفته برای شروع عملیات اجرایی و اتمام کامل این پروژه مهلت داده است.

وی عنوان کرد: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و بنده پیگیر هستیم و ناظر این پروژه نیز که مدیرکل طرح های عمرانی وزارتخانه ماست هم به طور جد پیگیری خواهد کرد.

او ادامه داد: تا ۱۵ تیر سال جاری اگر این مسائل رفع نشد با پیمانکار بر اساس قانون برخورد خواهیم کرد و تضامین لازم اخذ شده و به طور حتم به مراجع قانونی تحویل داده می شود و بعد از آن وزارتخانه خودش تصمیم می گیرد و در ردیف ۱۵ پروژه ای را که ما در خصوص پروژه های ملی داریم این پروژه را هم مثل دیگر پروژه های ملی استانها خواهیم دید.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: سال گذشته این پروژه تحویل پیمانکار داده شده و قرار بود سه ساله این را تحویل بدهد و طرح تکمیل شود.

سرگذشت مجتمع بزرگ فرهنگی و هنری یاسوج

تالار فرهنگ و هنر شهر یاسوج که سال ۸۷ کلنگ‌زنی شده قرار بود سه سال بعد به بهره‌برداری برسد اما هم‌اکنون با گذشت حدود ۱۴ سال از وعده داده شده، هنوز افتتاح نشده است.

در سفر وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۳۹۵ به استان کهگیلویه و بویراحمد، قرار بود که فاز نخست این طرح به بهره برداری برسد اما این اتفاق صورت نگرفت.