شهرکرد- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری گفت: وضعیت هوای استان در روز دوشنبه پنجم تیرماه به دلیل وجود ذرات گرد و غبار، برای دومین روز متوالی برای گروه‌های حساس از جمله سالمندان و کودکان ناسالم شد.

سعید یوسف‌پور روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس اندازه‌گیری‌های انجام شده با دستگاه پرتابل در سطح شهر و داده‌های ایستگاه پایش هوای محیطی شهرکرد غلظت ذرات تا قطر ۲.۵میکرون برابر با ۴۶و ذرات تا قطر ۱۰میکرون برابر با ۱۰۴ میکروگرم در متر مکعب رسیده است.

وی گفت:هم‌اکنون شاخص کیفیت هوا در شهرکرد ۱۱۸ است که وضعیت کیفی هوا ناسالم برای گروههای حساس است.

یوسف‌پور اظهار داشت: براساس اندازه‌گیری‌های انجام شده با دستگاه پرتابل و داده‌های ایستگاه پایش هوای محیطی شهرکرد غلظت ذرات معلق تا قطر ۲.۵ میکرونی در روز یکشنبه برابر با ۳۹ میگروگرم و ذرات معلق ۱۰ میکرونی به برابر با ۷۹ میکروم گرم در مترمکعب رسیده بود.

به گفته وی، در شرایط ناسالم گروه‌های حساس از جمله سالمندان، بیماران قلبی و عروقی و کودکان به جزء موارد ضروری از خانه خارج نشوند.

به گزارش ایرنا، براساس شاخص کیفیت هوا در صورتی که بین صفر تا ۵۰ باشد کیفیت هوا در وضع پاک، ۵۰ تا ۱۰۰ وضع سالم و ۱۰۰ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس (بیماران قلبی،‌ ریوی، سالمندان و کودکان)، ۱۵۰ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام افراد جامعه و ۲۰۰ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم خواهد بود.