۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۰
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85150700
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوای چهارمحال و بختیاری برای گروه‌های حساس ناسالم شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری گفت: وضعیت هوای استان در روز یکشنبه چهارم تیرماه به دلیل وجود ذرات گرد و غبار، برای گروه‌های حساس از جمله سالمندان و کودکان ناسالم شد.

سعید یوسف‌پور روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس اندازه‌گیری‌های انجام شده با دستگاه پرتابل و داده‌های ایستگاه پایش هوای محیطی شهرکرد، غلظت ذرات معلق تا قطر ۲.۵ میکرونی برابر با ۳۹ میگروگرم و ذرات معلق ۱۰ میکرونی به برابر با ۷۹ میکروم گرم در مترمکعب رسیده است.

وی با اشاره به اینکه آستانه ورود هوا به شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس ۳۵ میکروگرم در متر مکعب است، گفت: هم‌اکنون وضعیت هوا در آستانه ناسالم برای گروه‌های حساس است و این ناسالمی هوا به دلیل وزش باد شرایط پایدار ندارد و متغیر است.

به گفته وی، در شرایط ناسالم گروه‌های حساس از جمله سالمندان، بیماران قلبی و عروقی و کودکان به جزء موارد ضروری از خانه خارج نشوند.

یوسف پور افزود: روز گذشته وضیعت هوای استان در شرایط قابل قبول بود و از ابتدای سالجاری تاکنون هوای استان سه روز ناسالم برای گروهای حساس بود.

بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، تا پایان هفته در سطح استان جوی به نسبت پایدار، آسمانی بیشتر صاف در بعضی ساعات با وزش باد به نسبت شدید و گرد و غبار رقیق پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایرنا، براساس شاخص کیفیت هوا در صورتی که بین صفر تا ۵۰ باشد کیفیت هوا در وضع پاک، ۵۰ تا ۱۰۰ وضع سالم و ۱۰۰ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس (بیماران قلبی،‌ ریوی، سالمندان و کودکان)، ۱۵۰ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام افراد جامعه و ۲۰۰ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha