اهواز- ایرنا- رییس کل دادگستری خوزستان با بیان اینکه دستگاه قضایی استان با ۵۵ درصد از ظرفیت تشکیلات سازمانی در حال ارائه خدمت است، گفت: تلاش دستگاه قضایی استان به گونه‌ای بوده که پارسال علاوه بر رسیدگی به پرونده‌های ورودی، ۲۰ درصد از پرونده‌های مانده و معوقه نیز رسیدگی و کاهش یافت.

به گزارش دوشنبه ایرنا به نقل از دادگستری خوزستان، علی دهقانی در نشست با جمعی از نخبگان و فعالان اجتماعی، که به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه برگزار شد بیان کرد: استفاده از خرد جمعی و با بهره گیری از ظرفیت‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی برای پیشگیری از آسیب‌ها و بروز بسیاری از ناهنجاری‌ها و نا امنی‌های جامعه اثر گذار است.

رئیس کل دادگستری خوزستان پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با کمک سازمان‌های مردم نهاد را یکی از اهداف ۱۴ گانه در دستگاه قضایی برشمرد و گفت: دستگاه قضای استان در نظر دارد تا با استفاده از ظرفیت نخبگان، دانشگاهیان و فعالان مردمی در شناسایی مشکلات و راهکارهای رفع آن، بخشی از مشکلات جامعه را برطرف کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان نیز در این نشست با بیان اینکه بر اساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی تحقق بخشیدن به عدالت بر عهده قوه قضائیه است، افزود: رسیدگی به احیای حقوق عامه، نظارت بر حسن اجرای قوانین، اصلاح مجرمین، پیشگیری از وقوع جرم و صدور احکام قضایی از مهم‌ترین رسالت‌های دستگاه قضایی است که بدون مشارکت عمومی به‌ویژه سازمان‌های مردم نهاد محقق نمی‌شود.

صادق جعفری چگنی افزود: سال گذشته با اقدامات صورت گرفته در استان ۲۵ هزار پرونده در دادسراهای استان کاهش یافته که نشان دهنده جدیت و تلاش شبانه‌روزی دستگاه قضای استان برای ارتقاء هشت رتبه‌ای دادگستری استان در سطح کشور است.

در این دیدار، جمعی از اساتید، نمایندگان حقوقی ادارات و سازمان‌های مردم نهاد خوزستان نیز به بیان مشکلات و چالش‌های موجود در استان پرداختند.

هفته قوه قضائیه از یکم تیرماه آغاز شده است.