۱۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۱۶
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85157832
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امنیت با استفاده از ظرفیت‌های مردمی قابل تامین است

اهواز- ایرنا- رئیس کل دادگستری خوزستان با بیان اینکه امنیت یک محصول اجتماعی است، گفت: امنیت فقط به وسیله دستگاه‌های امنیتی و انتظامی محقق نمی‌شود بلکه نیاز است از ظرفیت‌های مردمی، متنفذین و  بزرگان در این امر بهره گرفت.

به گزارش یکشنبه ایرنا به نقل از دادگستری خوزستان، علی دهقانی در آیین معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان شوش بیان کرد: رعایت اخلاق و حسن رفتار با ارباب رجوع باید سرلوحه عملکرد قضات و کارکنان دستگاه قضایی قرار گیرد.

وی افزود: خدمتگزاری در دستگاه قضا دارای سه رکن اساسی تکریم مراجعه کننده، رسیدگی به موقع به مشکلات و سرعت در پاسخگویی پرونده با رعایت مسائل قضایی است.

رئیس کل دادگستری خوزستان تصریح کرد: دستگاه قضا با مرتکبین جرائم خشن و کسانی که به امنیت روانی مردم خدشه وارد می‌کنند، قاطعانه برخورد می‌کند.

دهقان با اشاره به نقش دستگاه قضا در احیای حقوق عامه، گفت: رییس دادگستری و دادستان این شهرستان در رسیدگی به پرونده‌های دارای شاکی زیاد و بازگشت اموال مالباختگان در کوتاه‌ترین زمان ممکن بهترین عملکرد را داشته باشند.

وی ادامه داد: دادگستری خوزستان در زمینه توسعه اقتصادی استان، از سرمایه‌گذاری مشروع حمایت کرده و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی را در ستاد پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، به طور ویژه بررسی می‌کند.

معاون قضایی دادگستری خوزستان نیز گفت: دستگاه قضا باید برای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی و حفظ حقوق شهروندی، با ادارات و نهادهای مربوطه همکاری کند.

حجت الاسلام جواد حسن زاده افزود: قاضی در هنگام صدور رای با تسلط به علم حقوق و قضا، فقط خدا و وجدان خود را در نظر بگیرد و اطلاعات لازم را از سایر مراجع و دستگاه‌های مرتبط اخذ کند.




اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha