زنجان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: سال گذشته ۲ هزار میلیارد ریال پروژه‌های سلامت‌محوری در این استان به بهره برداری رسید که افتتاح مرکز آنکولوژی بیمارستان ولیعصر(عج) از جمله آن به شمار می رود.

حسن بختیاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از اقدامات این واحد دانشگاهی خریداری تجهیزات جدید برای مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان بوده است.

وی اضافه کرد: ۶ دستگاه ونتیلاتور با کاربری در حوزه اطفال، یک دستگاه بالون پمپ آئورتی برای جراحی قلب و یک دستگاه آنژیوگرافی مونوپلین از جمله دستگاه‌های خریداری شده در سال گذشته بوده است.

این مسوول، توسعه خوابگاه‌های مجردی و متاهلی را یکی از اهداف سال جاری دانشگاه عنوان و تصریح کرد: طی سال گذشته خوابگاه مجردی با ظرفیت ۲۸۰ نفر خریداری شد که در حال تکمیل و تجهیز است.

وی اظهار داشت: در سال‌جاری نیز خرید و ساخت خوابگاه به ویژه برای متاهلین بصورت جدی پیگیری می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان به خرید دستگاه سنگ‌شکن برای ارائه خدمات بخش دولتی را یادآور شد و گفت: دستگاه سنگ شکن موجود، متعلق به بخش خصوصی بوده و با پیگیری‌های انجام گرفته یک دستگاه سنگ‌شکن خریداری شده و به زودی مستقر خواهد شد.