۲۱ بهمن ۱۴۰۱، ۸:۵۵
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85024782
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۴۰ میلیارد تومان طرح بهداشتی و درمانی در زنجان افتتاح شد

زنجان - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت:طرح‌های مختلف بهداشتی و درمانی در سراسر استان طی یکسال گذشته با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

حسن بختیاری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا پایان امسال، طرح‌هایی با اعتبار بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان افتتاح می شود.

وی مرکز آنکولوژی بیمارستان ولی عصر (عج) شهر زنجان و بیمارستان سوانح سوختگی را جزو پروژه‌های منحصر به فرد و در آستانه‌ بهره‌برداری این دانشگاه ذکر کرد و گفت: پروژه‌ مرحوم رجبعلی مقدم که ساخت آن از ۳۷ سال پیش آغاز شده، تا هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسوول به اخذ مجوز ۶۳ میلیارد تومان اعتبار برای این واحد دانشگاهی اشاره کرد و گفت: بخشی از این اعتبارات، اعطا شده و به دنبال جذب اعتبارات جدید هستیم.

وی گسترش خوابگاه‌های دانشجویی مجردی و متأهلی را از اولویت برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی زنجان عنوان کرد و گفت: یک خوابگاه با ظرفیت ۲۸۰ نفر به مبلغ ۶۰ میلیارد تومان خریداری شده که در مراحل نهایی تکمیل و تجهیز قرار دارد و طی چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با تاکید بر اهمیت حوزه درمان نیز خاطرنشان کرد: در این راستا به منظور افزایش خدمات درمانی، طی چندماه آینده، اولین "ام آر آی" دولتی در بیمارستان ولی عصر (عج) زنجان مستقر خواهد شد.

وی با بیان اینکه دستگاه سی‌تی‌آنژیو توسط دانشگاه علوم پزشکی زنجان خریداری شده است، گفت: این دستگاه، در مرحله انتقال به کشور است و علاوه بر آن، اقدامات لازم از جمله واریز وجه به منظور خرید دستگاه آنژیوگرافی برای این بیمارستان انجام شد.

بختیاری افزود: این واحد دانشگاهی، خرید دستگاه سی‌تی‌اسکن جهت افزایش ارایه خدمات درمانی به شهروندان را مد نظر قرار داده و تفاهم‌نامه‌ خرید دستگاه سنگ‌شکن را هم برای ارائه خدمات با تعرفه دولتی، منعقد کرده که امیدواریم طی چند ماه آینده عملیاتی شود.

این مسوول خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی زنجان در نظام رتبه‌بندی سایمگو که یک نظام اعتبارسنجی بین‌المللی است، افزایش رتبه‌ معناداری در مقایسه‌ با سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ در سطوح جهانی، خاورمیانه، آسیا و کشور داشته است.

وی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سال ۲۰۲۱ رتبه‌ی ۲۸ را در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور کسب کرد و در سال ۲۰۲۲ موفق به کسب رتبه‌ ۱۲ شد و این ارتقای ۱۶ پله‌ای مرهون تلاش های انجام گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha