همدان- ایرنا- معاون توسعه ورزش قهرمانی همدان گفت: ورزشکاران این استان طی سه ماهه نخست امسال در میادین فراملی موفق به کسب ۲۸ مدال رنگارنگ شدند.

علی ضمیری کامل روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این تعداد مدال در مسابقات جهانی، آسیایی و بین المللی کسب شده افزود: نشان‌های کسب شده توسط ملی پوشان ورزش همدان در رشته‌های مختلف فراملی شامل ۶ مدال طلا، ۱۴ نقره و هشت مدال برنز است.

وی خاطرنشان کرد: این تعداد مدال در رشته‌های هندبال، پینگ پنگ، بیماران خاص، جانبازان و معلولین، کشتی، قایقرانی بدنسازی، کشتی و ناشنوایان به دست آمد.

معاون توسعه ورزش همدان کسب این مدال‌ها را حاصل برنامه ریزی خوب هیات‌های ورزشی، حمایت‌های دستگاه ورزش و تلاش ورزشکاران ملی پوش دانست.

وی با تاکید بر لزوم توجه شهرستان‌ها به شناسایی نخبه‌های منطقه‌ای خود، گفت: شناسایی و جذب استعدادها با هدف پرورش و شکوفایی آن‌ها در رشته‌های ورزشی بسیار حایز اهمیت است.

وی افزود: در کسب مدال‌های رنگارنگ شاهد درخشش شهرستان‌ها در میادین فراملی هستیم که نشان می‌دهد در توجه به استعدادها، برنامه ریزی خوبی صورت گرفته است.

ضمیری کامل با اشاره به اینکه در یکسال گذشته استان همدان سهم بسزایی در کسب مدال‌های رنگارنگ داشته است، گفت: ورزشکاران این استان در سالی که گذشت، ۷۷۵ مدال رنگارنگ ملی و بین المللی کسب کردند که به نسبت سال ۱۴۰۰ با رشد قابل توجهی همراه بودیم.

وی یادآور شد: از مجموع مدال‌های کسب شده، ۱۴ نشان جهانی و ۳۰ مدال نیز در سطح آسیا به دست آمد، ضمن آنکه ۳۱۰ ورزشکار همدانی طی سال گذشته به اردوی تیم‌های ملی دعوت شدند که از این تعداد ۸۰ ورزشکار به عضویت ثابت تیم‌های ملی در رشته‌های مختلف درآمدند.

وی تعداد ورزشکاران سازمان یافته در سطح استان همدان را ۸۰ هزار و ۳۳۰ نفر عنوان کرد و گفت: در تمامی عرصه‌ها به نسبت سال ۱۴۰۰ با رشد قابل توجهی روبه رو هستیم.

ضمیری کامل افزود: هم اینک ۵۰ هیات ورزشی در سطح استان و ۳۰۰ هیات در سطح شهرستان‌های همدان فعالیت دارند؛ همچنین ۳۰۰ فضای ورزشی زیر مجموعه این اداره کل مشغول در اختیار این هیات‌ها و ورزشکاران قرار گرفته است.