کاشان - ایرنا - رییس دامپزشکی کاشان گفت: روز عید سعید قربان سه تیم دامپزشکی شامل دامپزشک، بازرس بهداشت گوشت و ناظر شرعی بر ذبح دام در شهرستان نظارت دارند.

دکتر عباس شاه میرزایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:از این تعداد ۲ تیم به طور ثابت و یک تیم به طور سیار بحث نظارت بر ذبح دام را در  روز عید سعید قربان برعهده خواهند داشت.

وی اظهار کرد:همچنین یک ناظر شرعی نیز به همراه این تیم‌ها بر نحوه ذبح دام‌های قربانی نظارت خواهند داشت.

رییس دامپزشکی کاشان بیان کرد: کشتارگاه شهرداری آماده ذبح دام در روز عیدسعید قربان است و ذبح دام تحت نظارت ناظرین شرعی و بهداشتی انجام می شود.

شاه میرزایی گفت: بعد از اقامه نماز عیدسعید قربان زمان فعالیت کشتارگاه‌ شهرداری آغاز می‌شود و فعالیت کشتارگاه‌ و ناظران بهداشتی تا ساعت ۱۴ ادامه خواهد داشت.

رییس دامپزشکی کاشان بیان کرد: گوشت باید پس از کشتار ۲۴ ساعت در دمای یخچال صفر تا چهار درجه نگهداری شود، به دلیل خطر بیماری‌های مشترک به ویژه تب کریمه کنگو و آلوده‌سازی معابر عمومی از کشتار دام در اماکن عمومی و منازل جدا خودداری شود.

شاه میرزایی گفت: در روستاها اگر ذبح گوسفند قربانی در منازل انجام می‌شود، تمامی مسایل بهداشتی رعایت شود تا از بروز بیماری‌های ناخواسته جلوگیری شود.

وی افزود: فروش دام در خیابان‌ها تخلف محسوب می شود،مردم کاشان برای جلوگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان، دام‌های قربانی خود را فقط از مراکز عرضه دام تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه کنند و از خرید دام زنده از کنار معابر عمومی و افراد غیرمجاز خودداری شود.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.