۲۸ گروه بر ذبح دام استان یزد در روز عید قربان نظارت دارند

یزد _ ایرنا _مدیر کل دامپزشکی استان یزد از نطارت ۲۸ گروه بر ذبح دام در عید قربان در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۲ اکیپ به صورت ثابت و بقیه سیار است.

علی فاتحی نیا، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اکیپ های شامل ۲۵ دامپزشک، ۲۶ بازرس بهداشت گوشت، ۱۶ ناظر شرعی از ساعت پنج تا ۱۳ در روز عید قربان جهت انجام نظارت بر ذبح بهداشتی دام در کشتارگاه‌های سنتی و صنعتی حضور دارند.

وی با اشاره به فعال بودن تمام کشتارگاه های استان اظهار کرد: شهرستان های ابرکوه،اردکان، اشکذر، بافق، بهاباد، خاتم، مروست، مهریز و میبد دارای کشتارگاه سنتی و صنعتی می باشند شهرستان تفت به علت نداشتن کشتارگاه، ذبح قربانی در این روز در موسسه خیریه فاطمه الزهرا(س) صورت می گیرد.

فاتحی نیا تصریح کرد: در شهر یزد هم به علت نبود کشتارگاه در آن و بعد مسافت با کشتارگاه های دیگر چهار قربانگاه در بلوار بهمن، غرفه های سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری یزد.بلوار علامه جعفری، قبل از میدان طلائیه،میدان امام علی (ع)، جنب پایانه اتوبوسرانی و انتهای بلوار نواب صفوی شمالی، روبروی کشتارگاه قدیم یزد دایر می شود.

وی با بیان اینکه قربانی کردن دام در معابر عمومی موجب انتشار انواع ویروس‌ها و بیماری ها به ویژه در شرایط گرمای هوا و احتمال وجود بیماری تب کریمه کنگو می‌شود خاطرنشان کرد: ضروری است مردم از کشتار دام‌ در حاشیه خیابان ها ،معابر شهری و روستایی اجتناب کنند و با سهل انگاری سلامت جامعه را به خطر نیندازند.

مدیرکل دامپزشکی یزد خاطرنشان کرد: به منظور حفظ سلامت مردم، ارتقاء بهداشت عمومی و پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام به ویژه بیماری های خطرناک تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و تب مالت برنامه ریزی لازم با دستگاه های مرتبط صورت گرفته است، امیدواریم با اقدامات انجام شده به بهترین شکل، نظارت بر ذبح دام های نذری اجرا شود.

وی با اشاره به آنکه سامانه ۱۵۱۲ دامپزشکی برای پاسخگویی به مردم در زمینه دام فعال است؛ از مردم خواست تا در صورت مشاهد هرگونه موارد غیر بهداشتی و تخلف با این شماره تماس بگیرند تا در اسرع وقت پیگیری لازم صورت پذیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha